16.10.09

Προβάδισμα της TV στα αθλητικά δικαιώματα

Νέα μέσα , τηλεόραση και στη μέση τα (ακριβά) αθλητικά δικαιώματα. Ποιο από τα δύο θα επικρατήσει; Η καθηγήτρια Ρόη Παναγιωτοπούλου , στο Συνέδριο με θέμα «Νέα Μέσα, Νέο Περιεχόμενο;» που διοργάνωσαν το ΙΟΜ και το τμήμα ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, δίνει ακόμη προβάδισμα στην τηλεόραση καθώς θεωρεί πως δεν έχει απειληθεί σοβαρά από τα νέα μέσα.

«Τα νέα μέσα και το περιεχόμενό τους δρουν κυρίως συμπληρωματικά ως προς την τηλεοπτική μετάδοση συσπειρώνοντας τους τηλεθεατές γύρω
από το κανάλι που διαθέτει τα τηλεοπτικά δικαιώματα» σημειώνει και εκτιμά: «Στο εγγύς μέλλον, το διαδίκτυο κατά πρώτο λόγο και κατόπιν η κινητή τηλεφωνία, αποτελούν τις μόνες ενδεχομένως νέες υπηρεσίες που θα μπορούσαν να «κλέψουν» λίγη από την παντοδυναμία της τηλεόρασης» . Κατά την κ. Παναγιωτοπούλου «η τηλεόραση εξακολουθεί να αποτελεί τον κυρίαρχο παίκτη του επικοινωνιακού πεδίου, να συγκεντρώνει μακράν τους περισσότερους φιλάθλους, αλλά και την περισσότερη διαφήμιση και συνεπώς να αποκομίζει τα μεγαλύτερα έσοδα.» Η κυριαρχία αυτή δεν είναι χωρίς κόστος όμως για την τηλεόραση αφού «τα δικαιώματα μετάδοσης συνεχίζουν να αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς» καταλήγει η καθηγήτρια.


Παρόλα αυτά τα Νέα Μέσα σημειώνουν σημαντική άνοδο. Περίπου 930.000 αλλοδαποί επισκέπτες την ημέρα επισκέφτηκαν από 9- 15.8.2008 τον ιστότοπο της Οργανωτικής Επιτροπής των Αγώνων του Πεκίνου και γύρω στο 1.5 εκατ. κινέζοι ημερησίως, ανέφερε στην εισήγησή της , ενώ η συχνότητα επισκεψιμότητας συναρτήθηκε με την πορεία κατάκτησης μεταλλίων. Στην Ευρώπη 43 διαφορετικοί τηλεοπτικοί σταθμοί δημιούργησαν ειδικούς ιστότοπους όπου προσέφεραν πάνω από 9.000 ώρες οπτικοακουστικό περιεχόμενο σε απ’ ευθείας σύνδεση, ενώ παράχθηκε περιεχόμενο που καλύπτει συνολικά γύρω στις 15.000 ώρες.


ΕΡΤ καλεί ΟΠΑΠ

Επιστολή για την ισχύ της συνεργασίας της με την ΟΠΑΠ ΑΕ απέστειλε προς την εταιρεία η ΕΡΤ. Η κρατική ραδιοτηλεόραση , σύμφωνα με την ανακοίνωσή της, αναφέρει μεταξύ άλλων πως ενώ έχει ήδη παύσει η ισχύς της συνεργασίας» (περίοδος 2008 – 2009) χωρίς η ΟΠΑΠ να «έχει απαντήσει είτε αρνητικά είτε θετικά». Κατά την ΕΡΤ, η στάση αυτή «μόνο ερωτηματικά δημιουργεί, με δεδομένη την έγκαιρη συμφωνία της» «με άλλους τηλεοπτικούς φορείς ιδιωτικού δικαίου» που δεν διαθέτουν το ίδιο αθλητικό πρόγραμμα.

NEWS
Πάει πόλο η Nova. Η NetMed Hellas ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας για την απόκτηση των αποκλειστικών τηλεοπτικών δικαιωμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο, όλων των εντός έδρας αγώνων της ομάδας ανδρών του Πανιωνίου Γ.Σ.Σ και του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης, για την Α’ Εθνική του Ελληνικού Πρωταθλήματος Υδατοσφαίρισης, την περίοδο 2009-2010.

Στόχος τα γραφεία της Espresso χθες. Ομάδα περίπου δεκαπέντε κουκουλοφόρων πραγματοποίησε επίθεση λίγο πριν τη 1 το μεσημέρι, στα γραφεία της εφημερίδας στη Νέα Ιωνία, προκαλώντας φθορές με πέτρες, ξύλα και άλλα αντικείμενα στην πρόσοψη του θυρωρείου και σε σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Πρώτο το Mega την Τετάρτη με θεαματικότητα 24,2% με δεύτερο τον ΑΝΤ1 με 15,2% και τρίτο τον Alpha με 13,5% . Στο 12,9% το Alter
με 9% το Star και με 7,9% η ΝΕΤ. Η ΕΤ3 συγκέντρωσε το 2,8% , η ΕΤ1 το 2,7% και ο Σκάι 2,3%



Big stories

Δύσκολο πράγμα το ραδιόφωνο. Θέλει ανθρώπους να γνωρίζουν το μέσο και να είναι καταρχήν να ακούνε ραδιόφωνο . Το τελευταίο διάστημα διάφοροι επιχειρηματίες μπήκαν στο χώρο πιστεύοντας πως είναι εύκολη δουλειά. Δεν ισχύει όμως κάτι τέτοιο, αν δει κανείς τα λεφτά που πλήρωσαν και τα ποσοστά που συγκέντρωσαν οι σταθμοί. Η σχέση είναι δυσανάλογη και σε ορισμένες περιπτώσεις καταστροφική. Στο ραδιόφωνο, αλλά και συνολικά στα Μέσα εμφανίζονται κάθε τόσο διάφοροι αλεξιπτωτιστές , οι οποίοι λαμβάνουν υψηλές θέσεις στην ιεραρχία με μόνη πειστική ικανότητα την αποδοχή άνευ δεύτερης σκέψης των αποφάσεων του ιδιοκτήτη. Έτσι μια νέα γενιά επιεικώς μέτριων διευθυντών κατέκλυσε τα Μέσα ενημέρωσης συμπαρασύροντας τα στα στην ανυποληψία. Άνθρωποι χωρίς στρατηγική σκέψη και έμπνευση κατέλαβαν τις πλέον κομβικές θέσεις με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΜΜΕ , να ανταγωνίζονται σε έμπνευση τις επιλογές της εκάστοτε κυβέρνησης στα κρατικά ΜΜΕ. Εξαιρέσεις υπάρχουν είτε σε Μέσα με οργανωμένη δομή, όπου υπάρχουν ικανοί μάνατζερ όπως συμβαίνει στο Mega, ή σε άλλες περιπτώσεις που οι ίδιοι ιδιοκτήτες αναλαμβάνουν τα ηνία. Αλλά ας επιστρέψουμε στο ραδιόφωνο. Το πρώτο ζητούμενο είναι το ένστικτο του ιδιοκτήτη για το τι ζητάει ο ακροατής ,καθώς το μέσον περνάει από εποχές. Το δεύτερο και κρίσιμο είναι τα πρόσωπα του αέρα. Δεν αρκεί κάποιος να γράφει καλά για να βγει στο μικρόφωνο ή και το αντίστροφο. Χρειάζεται και κάτι παραπάνω για να μαγέψει κανείς τα πλήθη. Το τρίτο είναι η συνέπεια στο είδος προγράμματος, στις ώρες μετάδοσης, στη σχέση με τον ακροατή. Το τέταρτο και καθοριστικό είναι ο ίδιος ο ακροατής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: