Ανοικτά από όλες τις μπάντες παραμένουν τα media. Τα οικονομικά
περιθώρια στενεύουν κι άλλο όσο συρρικνώνεται η διαφημιστική αγορά Τα τραπεζικά
δάνεια έχουν σταματήσει και οι
κυκλοφορίες των εφημερίδων διαρκώς υποχωρούν .Θεωρείται βέβαιο πως θα
ακολουθήσει και νέος γύρος μειώσεων των αποδοχών των εργαζομένων και απολύσεων.
Ήδη η ΕΙΗΕΑ ζήτησε και επίσημα τη μείωση
κατά 20% των μισθών προκειμένου να υπογράψει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με
τα ΜΜΕ.
Θεσμικά τα κενά είναι μεγάλα. Για
την ακρίβεια υπάρχουν μόνο τρύπες. Η
διάθεση και κατανομή του χρήματος στα ιδιωτικά ΜΜΕ είναι πλέον καθοριστικής
σημασίας. Το καθεστώς των επιστροφών» στην αγορά παραμένουν με τα Μέσα να
πληρώνουν το λογαριασμό με τις ακάλυπτες επιταγές που κυκλοφορούν στην
αγορά. Στην περίπτωση της Leo Burnett και της
μητρικής της Publicis, οι τηλεοπτικοί σταθμοί, αλλά και έντυπα ΜΜΕ
ετοιμάζουν μηνύσεις.
Παράλληλα 4 εθνικά δίκτυα, το Mega, ο ANT1, το Star, και ο Σκάι ζητούν από τις διαφημιστικές εταιρείες
μετρητά για να μεταδώσουν τις διαφημίσεις. Πάνω από το κεφάλι των τηλεοπτικών
σταθμών επικρέμεται η επιβολή του φόρου 20% από την αρχή του έτους σε κάθε
διαφήμιση . Παράλληλα παραμένει το κουβάρι
της ψηφιακής μετάβασης και του ορισμού του τέλους χρήσης συχνοτήτων, οι
οποίες χρησιμοποιούνται από τους τηλεοπτικούς σταθμούς με κυμαινόμενο αντίτιμο,
το οποίο εισπράττει το δημόσιο. Μεγάλη εκκρεμότητα παραμένει η χορήγηση των
αδειών στους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς που θα μπορούσε να
ξεκαθαρίσει την κατάσταση όπως επίσης ανοικτό παραμένει και το αίτημα για την
αλλαγή του νομικού καθεστώτος έτσι ώστε να επιτραπούν οι συγχωνεύσεις και οι συνεργασίες
Όλα αυτά και ενώ η πραγματικότητα πιέζει τους πάντες με την ανεργία να
έχει αυξητικούς ρυθμούς και το ταμείο δημοσιογράφων (και εκδοτών)να κάνει
διαρκώς να αναθεωρεί τις εκτιμήσεις του για τα όρια αντοχής του...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου