9.5.10

Διάλυση και της τηλεόρασης με τον ειδικό φόρο!

«Ήταν στραβό το κλίμα , το έφαγε και ο γάιδαρος»! Η επιβάρυνση της τηλεοπτικής διαφήμισης με φόρο 20% επιταχύνει τη διαδικασία ... κατάρρευσης της αγοράς. Υπό το βαρύ φορτίο των μέτρων του ΔΝΤ , η εκτίμηση είναι πως οι τηλεοπτικοί σταθμοί θα χάσουν ένα επιπλέον 14% επί των προσδοκούμενων εσόδων. Με δεδομένο πως το 2009 η διαφήμιση στην τηλεόραση υποχώρησε κατά 20% με ορατές τις πρώτες απώλειες θέσεων εργασίας, κανείς δεν θέλει να φανταστεί τι θα συμβεί το επόμενο διάστημα.

Όχι πως οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών δεν ετοίμαζαν να «σαρώσουν» τις θέσεις εργασίας. Όμως η απόφαση αυτή της κυβέρνησης επιταχύνει τις διαδικασίες αφού θα είναι πλέον πολύ δύσκολο να επιβιώσουν και οι 7 ιδιωτικοί σταθμοί, σε συνδυασμό με την παρουσία της ΕΡΤ στην τηλεοπτική διαφήμιση. Το σκεπτικό της ακόμη αναζητείται , η δε διάταξη που επιβάλει την απόδοση του φόρου στο πρώτο 20ήμερο του μήνα, φανερώνει άγνοια της αγοράς, αφού οι πληρωμές από τις διαφημιστικές και τους διαφημιζόμενους γίνονται , μετά το εξάμηνο. Εκτός δηλαδή από την επιβάρυνση της διαφήμισης κατά 64% (ειδικός φόρος 20%+ αγγελιόσημο 21%, ΦΠΑ 23%) δημιουργείται και πρόβλημα ρευστότητας για τους τηλεοπτικούς σταθμούς.

Τα εύκολα θύματα θα είναι οι εργαζόμενοι καθώς ήδη οι τηλεοπτικοί σταθμοί διοχετεύουν πως θα μειώσουν το προσωπικό τους κατά 30%. Όμως ούτε και αυτό μπορεί να σώσει τους σταθμούς , σε περίπτωση που ο φόρος παραμείνει οπότε η διαδικασία των συγχωνεύσεων – και των απολύσεων που την ακολουθεί- θα επανέλθει. Προς το παρόν αυτό που πέτυχε η πλευρά της ΕΙΤΗΣΕΕ ήταν να μεταθέσει την εφαρμογή του από την 1η Ιουλίου του 2010.


Σπατάλη στα δικαιώματα

Η σπατάλη στην τηλεόραση συνεχίζεται, κυρίως στα τηλεοπτικά δικαιώματα. Υπάρχουν σταθμοί που διαθέτουν 10-12 εκατ. ευρώ το χρόνο για γεγονότα που δεν έχουν απήχηση, όμως πουλήθηκαν ακριβά στην ελληνική αγορά , κυρίως εξαιτίας του ανταγωνισμού των καναλιών , και της εμπλοκής συγκεκριμένων προσώπων. Είναι φανερό πως το επόμενο διάστημα το κόστος του αθλητικού περιεχομένου θα επαναπροσδιοριστεί διότι η διαφημιστική αγορά θα μειωθεί δραματικά , με τη νέα φορολογία



**Στάση εργασίας των δημοσιογράφων σε όλα τα ΜΜΕ της Αθήνας (11.00-15.00), τη Δευτέρα αποφάσισε το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ. Ο λόγος είναι η «διευκόλυνση» των δημοσιογράφων ώστε να συμμετάσχουν στη Γενική Συνέλευση της ΕΣΗΕΑ στο ξενοδοχείο “Τιτάνια”, με ουσιαστικό αντικείμενο την εκλογή εφορευτικής επιτροπής.

** Κατά 11,75% μειώθηκε η διαφημιστική δαπάνη στα ΜΜΕ τον Απρίλιο σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services για τον Απρίλιο Η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 166,9 εκατ. ευρώ με την τηλεόραση να συγκεντρώνει 51,5 εκατ. ευρώ (-9,22%) τα περιοδικά 73,8 εκατ. ευρώ (-10,1%) οι εφημερίδες 31,2 εκατ. ευρώ (-7,8%) και το ραδιόφωνο 10,2 εκατ. ευρώ (- 36,7%).

**Η μείωση της οικονομικής ισχύος των τηλεοπτικών σταθμών επιταχύνει τη διαδικασία για το ψηφιακό μέρισμα. Περίπου ένα μήνα μετά την επιστολή του εκπροσώπου των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας , το υπουργείο υποδομών ενεργοποίησε τη διαδικασία για την ανεύρεση συμβούλου , θέτοντας και το ζήτημα του ψηφιακού μερίσματος.


short stories


Η Nova γιορτάζει τα 10 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα (http://www.10yearsnova.gr/) και μάλλον με μια σχετική ηρεμία. Στο παρελθόν η ιδιοκτήτρια εταιρεία NetMed ήταν μονίμως μπαρουτοκαπνισμένη, αλλά και κερδισμένη. Η πρώτη σύγκρουση της γίνεται με υπουργούς της κυβέρνησης του Ανδρέα Παπανδρέου. Η Ελλάδα δεν είχε νομική πρόβλεψη για τη συνδρομητική τηλεόραση και η NetMed προχωράει σε μία διπλή συνεργασία με την ΕΡΤ πληρώνοντας έως και σήμερα για τις συχνότητές της και συστήνοντας τη Multichoice με τη συμμετοχή και του Mega. Η σύμβαση NetMed-ΕΡΤ κυρώθηκε με το νόμο 2328/95 και ξεκίνησαν τα κανάλια FilmNet και μετά το SuperSport, το οποίο επί της ουσίας δημιούργησε για την Ελλάδα, την πανάκριβη σήμερα , αγορά των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. **Η δεύτερη σύγκρουση ήταν το 1999 για την έναρξη του ψηφιακού μπουκέτου. Εσωτερικές διαφωνίες και κρίση εντός του Mega , με το μακαρίτη Κίτσο Τεγόπουλο, να τάσσεται ανοικτά υπέρ των «Ολλανδών» της NetMed και νέα προσκόμματα τότε από υπουργούς της κυβέρνησης Σημίτη. Η σύμβαση για τη δορυφορική συνδρομητική TV μετά από πολλές καθυστερήσεις υπογράφεται μεταξύ Multichoice και ελληνικού δημοσίου. Η Nova είναι γεγονός ** Ο επόμενος σταθμός ήταν η αναμέτρηση με την Alpha Digital στο πεδίο των τηλεοπτικών δικαιωμάτων από την οποία πάλι η NetMed πάλι κερδίζει τη μάχη εντός και εκτός δικαστηρίων.** Επόμενος σταθμός είναι η μεταβίβαση της εταιρείας από τους παλαιούς μετόχους στη Forthnet και η σύμβαση , αμέσως μετά, ακολουθεί η υπογραφή της πρώτης σύμβασης κεντρικής διαχείρισης για το ελληνικό ποδόσφαιρο με 14 από τις 16 ομάδες της SuperLeague.

Δεν υπάρχουν σχόλια: