3.4.10

Πέφτει η διαφήμιση , έρχονται λουκέτα;

Το Mega κέρδισε καθαρά τη μάχη της διαφήμισης στην τηλεόραση και το 2009 , όμως τα ποσά που διατίθενται μειώνονται. Με το πρώτο κύμα της κρίσης να χτυπάει τα media την περασμένη χρονιά η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση έπεσε στα 711 εκατ. ευρώ το 2009 , έναντι 860 εκατ. ευρώ το 2008 και 939 εκατ. ευρώ το 2009. Δηλαδή μέσα σε δύο χρόνια η δαπάνη μειώθηκε κατά 200 εκατ. ευρώ , ενώ ο ανταγωνισμός κορυφώθηκε . Η πτώση αυτή στην αρχή της κρίσης είναι ένα προμήνυμα για αυτό που θα ακολουθήσει στην τηλεόραση , με συνεργασίες, συγχωνεύσεις ή και λουκέτα...

Το 2009 το Mega κέρδισε καθαρά η μάχη με έσοδα 225 εκατ. ευρώ από τη διαφήμιση έχοντας το 3,17% της δαπάνης έναντι 154 εκατ. ευρώ του ΑΝΤ1 (21,7%) και 118 εκατ. ευρώ του Star (16,7%) Ο Alpha συγκέντρωσε από την αγορά 104 εκατ ευρώ (14,6%) και το Alter 78 εκατ, ευρώ (11%). Η ΕΡΤ με τα τρία προγράμματα της εμφανίζει να συγκεντρώσει 30 εκατ. ευρώ από τη διαφημιστική δαπάνη του 2009 .

Το κεντρικό ερώτημα είναι αν η (ονομαστική) διαφήμιση υποχωρήσει και άλλο, πως θα αντεπεξέλθουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί , οι οποίο εξακολουθούν να έχουν υψηλές δαπάνες σε πρόγραμμα . Ως φαίνεται η τηλεοπτική αγορά δεν χωράει όλους τους εμπλεκόμενους, με αποτέλεσμα ήδη ιδιοκτήτης τηλεοπτικού σταθμού να προτείνει συνεργασίες και συγχωνεύσεις και η κυβέρνηση , κάτω από την πίεση των ιδιοκτητών να δηλώνει δια του Π. Γερουλάνου πως η ΕΡΤ θα περιορίσει την παρουσία της στη διαφημιστική αγορά.




Στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας επιστρέφει και επίσημα το ΑΠΕ, με τη δημοσίευση στο ΦΕΚ του νόμου 3839/10. Επόμενο βήμα είναι η προκήρυξη δύο θέσεων , του προέδρου και του γενικού διευθυντή του πρακτορείου, μέσω του www.opengov.gr

Και επίσημα η Formula 1 στον Alpha . Ο σταθμός ανακοίνωσε πως θα μεταδώσει την Κυριακή του Πάσχα, στις 10:30, το 3ο grand prix της χρονιάς, από την Μαλαισία σε περιγραφή των Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σειτανίδη.

Κύκλος επαφών της ΕΣΗΕΑ. Την περασμένη Τρίτη, χωρίς κάποια ανακοίνωση , το διοικητικό συμβούλιο της ένωσης είχε συνάντηση με τον υπουργό εσωτερικών, Γ. Ραγκούση ενώ για τις 7 Απριλίου υπάρχει προγραμματισμένο ραντεβού με τον υπ. Πολιτισμού Π. Γερουλάνο.

Short Stories


Δεν έχουν καταλήξει στο Φάληρο για τη στρατηγική τους στο ποδόσφαιρο. Από τη μία είναι το κόστος και το ανταποδοτικό όφελος από την παραμονή τους στη συμφωνία για την κεντρική διαχείριση των δικαιωμάτων, και από την άλλη είναι ο Ολυμπιακός σε περίπτωση που η ΠΑΕ «σπάσει» το συμβόλαιο με τη ΝΕΤ. **Χωρίς το λογότυπο της εταιρείας αθλητικής ένδυσης βγαίνει ο σχολιαστής πρώην ποδοσφαιριστής στην εκπομπή του Champions League στη ΝΕΤ. Σε αντίθεση με πέρυσι... **Αντιθέτως , συνεπές το Mega, μεταδίδει χωρίς χορηγούς και διαφημίσεις την εικονική αναπαράσταση των επίμαχων φάσεων στο Champions League. **Εν αναμονή της νέας πρότασης του αθλητικού τμήματος της ΕΡΤ για τον τρόπο κάλυψης της δραστηριότητας της Εθνικής Ποδοσφαίρου στο Μουντιάλ, αφού η προηγούμενη της ενοικίασης βαν κόστος σχεδόν 380 χιλ. ευρώ απορρίφθηκε. Η εταιρεία που επιλέχθηκε με απευθείας ανάθεση αν και , όπως λέγεται βρίσκεται σε δικαστική αντιπαράθεση με την ΕΡΤ.** Το ΕΣΡ αποφάσισε να ασχοληθεί με την αθλιότητα της τηλεόρασης. είναι η αρχή που δεν κατάφερε ως και σήμερα να δώσει ούτε μια άδεια σε ραδιόφωνο και τηλεόραση, όμως θριάμβευσε με την έκδοση των πιστοποιητικών διαφάνειας στους εργολάβους , οι συγγενείς των οποίων είχαν ΜΜΕ. Και η Βουλή ακόμη συσκέπτεται...** «Να καταβάλει και τους δυόμισι μισθούς (μισθός Φεβρουαρίου, μισθός Μαρτίου και Δώρο Πάσχα) που χρωστά στους εργαζόμενους» του Επικοινωνία 94, καλεί το δήμαρχο Ηρακλείου, η ΕΤΕΡ. ** Στο υπ. Πολιτισμού , «μετακομίζει» το Media Desk Hellas στο ενώ το ΙΟΜ και η Διεύθυνση Εποπτείας εξακολουθούν να τελούν υπό τον έλεγχο του υπ. Εσωτερικών , όπως προκύπτει από το νόμο 3839.

Δεν υπάρχουν σχόλια: