Πρώτα ήταν τα μεγάλα συγκροτήματα και τις μεγαλεπήβολες επενδύσεις στο Internet με τα λεφτά των μετόχων. Ακολούθησαν νέες κινήσεις, μικρότερης εμβέλειας από τα συγκροτήματα , υπήρξε η παρεμβολή και η έκρηξη των blogs και τώρα έρχεται το επόμενο κύμα με τους παρουσιαστές της τηλεόρασης. Στο Internet πλέον υπάρχουν διάφορα σχήματα παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου που αρχίζουν να κερδίζουν έδαφος σε σχέση με τα παραδοσιακά ΜΜΕ. Το ερώτημα είναι πρώτον ποιος είναι ο στόχος των προσώπων της τηλεόρασης (λαμπερών ή μή) και κατά δεύτερον αν όλες αυτές οι προσπάθειες μπορούν να επιβιώσουν με κανονικούς μισθούς και ασφάλιση για όλους τους εργαζόμενους.
Στο Internet είναι εδώ και καιρό ο Στέλιος Κούλογλου με το www.tvxs.gr , που αποτέλεσε την έκφραση της εκπομπής του «Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα» όταν κόπηκε από την ΕΡΤ και ο Κώστας Βαξεβάνης με το «Κουτί της Πανδώρας» ( http://www.koutipandoras.gr/) Στον τομέα της έρευνας , στο πλαίσιο των τηλεοπτικών σταθμών που εργάζονται , εκφράζονται ιντερνετικά, ο Γιώργος Αυγερόπουλος με τον Εξάντα (http://exandas.ert.gr ) ο Αλέξης Παπαχελάς με τους Νέους Φακέλους στο Σκάι (http://folders.skai.gr/) στο Mega ο Σωτήρης Δανέζης με την «Εμπόλεμη ζώνη» (www.megatv.com/warzone). Υπάρχει το πολυμετοχικό σχήμα του www.protagon.gr με το Σταύρο Θεοδωράκη, τη Μαρία Χούκλη , Τον κώστα Γιαννακίδη, κ. α. Πριν από λίγο καιρό ξεκίνησε η Σ. Διγενή το www.mediasoup.gr , ενώ στο πεδίο μπήκαν και δύο παρουσιαστές των ειδήσεων με το Νίκο Ευαγγελάτο να δημιουργεί το www.newsit.gr και την Έλλη Στάη με το www.ellispoint.gr Ταυτόχρονα, βέβαια υπάρχουν και οι κινήσεις των «μεγάλων», με το Σκάι να κάνει ήδη ιντερνετικές μεταδόσεις αγώνων σε υψηλή ευκρίνεια, τον ΑΝΤ1 και το Mega να διαθέτουν το πρόγραμμα τους και στο Internet .
«Παλιοί θεσμοί»
Γιατί λοιπόν σπεύδει στο Internet η γενιά της τηλεόρασης; Για δύο λόγους. Για τη δυνατότητα απευθείας έκφρασης με λιγότερους περιορισμούς και συνάμα δυνατότητα παρέμβασης (στοιχεία από portagon και tvxs έφτασαν στη Βουλή προς συζήτηση). Και συνάμα όπως γράφει ο Bernand Poulet , στο βιβλίο του για το «τέλος των εφημερίδων» επειδή «οι παλιοί θεσμοί φαίνεται να δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στα νέα μέσα και να δημιουργήσουν το δικό τους χώρο».
Ειδήσεις
Ένας χρόνος παράταση για τη λειτουργία των δημοτικών ραδιοφωνικών σταθμών. Η σχετική τροπολογία έγινε δεκτή από όλα τα κόμματα στη συζήτηση για το νομοσχέδιο περί ΑΣΕΠ.
-Στην κατάργηση της διανομής των ταινιών ( DVD) προσανατολίζεται το «Βήμα» για την κυριακάτικη έκδοσή του. Στόχος της σχεδιαζόμενης απόσυρσης από την αγορά είναι η μείωση του κόστους της κυριακάτικής έκδοσης
-Ο Γενικός Διευθυντής της Superleague Πατρίκ Κομνηνός είναι φιλοξενούμενος του Λάμπη Ταγματάρχη στη ζωντανή εκπομπή «ΤΑΔΕ ΕΦΗ» αυτή την Δευτέρα (18.30) στο novasports1, σε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση για το ποδόσφαιρο και την SuperLeague.
Short Stories
Ενόψει της παρουσίας την επόμενη Τρίτη των αρμόδιων υπουργών για τα ΜΜΕ στην Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας υπενθυμίζουμε τις προτάσεις μας (http://apolyseisstamedia.blogspot.com) για την αντιμετώπιση της κρίσης : **Υποχρεωτική διατήρηση του προσωπικού ως προϋπόθεση για τη μείωση κατά 50% του τέλους χρήσης συχνοτήτων των τηλεοπτικών σταθμών όσο διαρκεί η κρίση . **Απόσυρση της ΕΡΤ από τη διαφημιστική αγορά, εφόσον λαμβάνει ανταποδοτικό τέλος και κρατική επιχορήγηση. **Στην περίπτωση οποιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης των ΜΜΕ, υπό τη μορφή δανεισμού ή εγγυήσεων, η επιχείρηση απαγορεύεται να προχωρήσει σε απόλυση, ή απομάκρυνση προσωπικού. Η παραβίαση του όρου να τιμωρείται με φυλάκιση του διευθύνοντος συμβούλου. ** Κατάργηση της δεύτερης μισθωτής απασχόλησης σε ΜΜΕ. Η δεύτερη εργασία, μόνο με δελτίο παροχής υπηρεσιών . **Κατάργηση των απευθείας προσλήψεων δημοσιογράφων στα γραφεία ,Τύπου και υπουργών, ΕΡΤ και τις λοιπές υπηρεσίες του δημοσίου . Η πρόσληψη σημαίνει αυτόματα πως ο δημοσιογράφος δεν μπορεί να εργαστεί σε ΜΜΕ. **Υποχρεωτική δημοσιοποίηση της λίστας εργαζόμενων δημοσιογράφων, άνευ αιτήματος , ενώσεων από τη γενική γραμματεία Τύπου, , και από τα αρμόδια υπουργεία, ΔΕΚΟ, κ.α. **Κεντρική διαχείριση της κρατικής διαφήμισης με τη θέσπιση του κανόνα ίσου αριθμός καταχωρήσεων με διαφορετικό τιμολόγιο ανάλογα με την κυκλοφορία. ** Πιστοποίηση κυκλοφοριών -μετρήσεων : Ανάθεση στο ΙΟΜ του ελέγχου όλων των μετρήσεων (αναγνωσιμότητα, ακροαματικότητα, θεαματικότητα )… ** Έκδοση αναλογικών και ψηφιακών αδειών ραδιοφωνικών - τηλεοπτικών σταθμών . ** Συμφωνία «τιμής» μεταξύ των εκδοτών για την απόσυρση από τις προσφορές των ταινιών. **Ασφάλιση στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ των εργαζομένων στο Internet με παράλληλη επιβολή αγγελιοσήμου. *Κανόνες διαφάνειας στην παροχή οικονομικής βοήθειας από την ΕΣΗΕΑ .** Υποχρεωτική ανάρτηση των πρακτικών του ΔΣ ΕΣΗΕΑ και ΕΣΡ στο Internet.
"Αν υπήρχε κάτι που μισούσε περισσότερο από τις συμμορίες των εργοδοτών , από τις ερωμένες των Ισπανών αριστοκρατών και από τους λαχειοπώλες (τους τελευταίους επειδή διέδιδαν την πίστη σ' έναν ψεύτικο παράδεισο) ήταν οι πουλημένοι δημοσιογράφοι: οι πιο πουτάνες από τις πουτάνες, που είχαν εισχωρήσει στο ευγενέστερο επάγγελμα του κόσμου". "Το ποδήλατο του Λεονάρντο" του Paco Ignacio Taibo II, σε μετάφραση Έφης Γιαννοπούλοy (εκδόσεις Άγρα) Μail επικοινωνίας: vaskoufo@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου