Απανωτά είναι τα χτυπήματα στα ΜΜΕ από την ύφεση και το Μνημόνιο . Το σύνολο της ονομαστικής διαφημιστικής δαπάνης στα ΜΜΕ το 2010 υποχώρησε στο 1.885.968 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 18,4% σε σχέση με το 2009 (2.210.795 χιλ. ευρώ) , ενώ το 2008 η δαπάνη έφτανε στα 2.667.528 χιλ. ευρώ.
Η διαφήμιση στην τηλεόραση έπεσε στα 581 εκατ, ευρώ το 2010, έναντι 713 εκατ. ευρώ το 2009 και 860 εκατ. ευρώ το 2008. Μεγάλο είναι το χτύπημα και στα περιοδικά, όπου η διαφημιστική δαπάνη κατρακύλησε στα 746 εκατ. ευρώ έναντι 1,1 δισ. ευρώ το 2010. Το ραδιόφωνο έχασε σε σχέση με το 2008 ,100 εκατ. ευρώ, πέφτοντας στα 124 εκατ. ευρώ , ενώ η διαφήμιση στον Τύπο σημείωσε πτώση στα 434 εκατ. ευρώ, έναντι δαπάνης 478 εκατ. ευρώ το 2008.
Όλοι οι διαφημιζόμενοι κλάδοι ξοδεύουν λιγότερα για την προβολή τους… Για τρόφιμα, ποτά και αναψυκτικά δαπανήθηκε το ποσό των 127 εκατ. ευρώ (27,7%) για την τηλεφωνία 88 εκατ. ευρώ(13,6%), για αναλώσιμα σπιτιού 81 εκατ. ευρώ(11%) , για τη διαφήμιση των εμπορικών καταστημάτων 45,9 εκατ., ευρώ (-7,4%), για τις εκδόσεις 46,8 εκατ. ευρώ (-6,3%)για αυτοκίνητα και σχετικός εξοπλισμός 41,9 εκατ. ευρώ (-15,3%), για τράπεζες-ασφαλιστικά προϊόντα 36,9 εκατ, ευρώ (-20,4%) τα έξοδα σπιτιού 19,7 εκατ. ευρώ(-42%), για οινοπνευματώδη 14 εκατ. ευρώ (-5,4%) και για ένδυση υπόδηση 3,8 εκατ. ευρώ (-0,4%). Το μοντέλο της είσπραξης των εσόδων από τη διαφημιστική αγορά έχει υποστεί ένα μεγάλο σοκ, και οι επιπτώσεις από «παιχνίδια» που έγιναν- κάτω από το τραπέζι- μεταξύ διαφημιστικών εταιρειών, Μέσων και τραπεζών, δεν θα αργήσουν να φανούν.
1 σχόλιο:
Δυστυχώς όλα βαίνουν μειούμενα. Για το χάλι των ΜΜΕ δεν φταίνε μόνο τα κακά αφεντικά αλλά και οι κακοί εργαζόμενοι- κυρίως οι δημοσιογράφοι που βολεύτηκαν πίσω από έναν επιδοτούμενο συντεχνιακό συνδικαλισμό και ποτέ δεν κατάλαβαν ότι ο χώρος είναι φούσκα και κάποτε θα έσκαγε. Η κάθαρση είναι αναγκαία σε όλα τα επίπεδα. Τα ΜΜΕ είναι βαριά άρρωστα και ας ελπίσουμε η κρίση να φέρει τουλάχιστον την εξυγίανση.
Δημοσίευση σχολίου