30.1.14

Κλειστές αγορές και χαμένες θέσεις εργασίας στα ΜΜΕ




Δύο κυβερνητικές αποφάσεις  στερούν τζίρο και θέσεις εργασίας  την αγορά των Μέσων Ενημέρωσης. Σε μια εποχή που η πτώση της κατανάλωσης, λόγω της μνημομνιακής πολιτικής έχει σχεδόν εξαφανίσει τη διαφήμιση, η πολιτικής της κυβέρνησης στα ΜΜΕ, δεν επιτρέπει στα ΜΜΕ να πάρουν ανάσα.


Η υπόθεση του στοιχήματος, το οποίο “απελευθερώθηκε” για να παραμείνει “κλειδωμένο” και με όρους μονοπωλίου, δημιουργεί απώλειες στα κρατικά ταμεία από τις στοιχηματικές εταιρείες που δεν δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα δεν επιτρέπει στα ΜΜΕ να εισπράξουν διαφήμιση και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, αναγκάζοντας τους παίχτες του στοιχήματος να αναζητούν άλλους τρόπους για να παίξουν.


Η δεύτερη επιλογή είναι στη διαχείριση του ανταποδοτικού τέλους. Στην περίπτωση της ΕΡΤ, η κυβέρνηση είχε μεταφέρει ένα μέρος του ανταποδοτικού  των 4.24 ευρώ στα …φωτοβολταϊκά του ΛΑΓΗΕ. Η ΝΕΡΙΤ έχει αρχίσει να εισπράττει το τέλος  των 3 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2014 δίχως να λειτουργεί. Όμως αν και έχει προϋπολογισμό 190 εκατ. ευρώ  θα στερείται τα 90 εκατ. ευρώ για να τα δίνει, σύμφωνα με τον Παντελή Καψή, στη μαύρη τρύπα του χρέους. Τα χρήματα, αν παραμείνουν  στο νέο φορέα θα επιτρέψουν και τη δημιουργία περισσότερων από τις 615 θέσεις εργασίας και περισσότερες αγορές προγράμματος, με αποτέλεσμα να τονωθεί η, υπό κατάρρευση, αγορά. Και οι δύο αυτές επιλογές, δείχνουν πως η κυβέρνηση προτιμάει τις “κλειστές αγορές”, παραγνωρίζοντας ποιοι είναι το ευρωπαϊκό στάτους.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: