21.5.13

Έσοδα “στα χαρτιά”




«Παρένθεση» στην ύφεση που πλήττει τη διαφήμιση και τα ΜΜΕ, τον Απρίλιο. Η πτώση της ονομαστικής διαφημιστικής δαπάνης από την αρχή του έτους, ως τον Απρίλιο είναι στο 4,07%, όμως ειδικά τον προηγούμενο μήνα σημείωσε αύξηση κατά 17,07%.


Κερδισμένοι, είναι η τηλεόραση, με ονομαστικά έσοδα  ύψους 56.391.040 ευρώ (61,94%), οι εφημερίδες με 27.099.687 ευρώ (23%) και το ραδιόφωνο με 6.131.893 (5,2%),σε αντίθεση με τα περιοδικά τα έσοδα των οποίων είναι μειωμένα με 28.19.919 ευρώ (-21.26%).  Στο πρώτο τετράμηνο η τηλεόραση έχει συγκεντρώσει 176.309.118 ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 19,28%, και όλοι οι άλλοι κλάδοι, μείωση: Τα έσοδα στα περιοδικά έπεσαν στα 86.603.677 ευρώ (-29.07%) , των εφημερίδων στα 77.502.524 ευρώ (-6,4%) και του ραδιοφώνου στα 17.793.300 (-15.04%).

Το ερώτημα είναι όμως τι συμβαίνει στην...πραγματική οικονομία των ΜΜΕ, καθώς εκεί τα έσοδα έχουν κατακρημνιστεί, καθώς οι διαφημιζόμενοι και κυρίως οι πολυεθνικές εταιρείες, διαφημίζονται σχεδόν  με τον ίδιο ρυθμό, αλλά με εξευτελιστικές τιμές. Ταυτόχρονα έσοδα από τα ΜΜΕ μετακομίζουν στα σούπερ μάρκετ τα οποία επιλέγουν οι διαφημιζόμενοι για να δώσουν δύο προϊόντα στην τιμή του ενός.

Οι επόμενοι μήνες είναι κρίσιμοι καθώς  θα φανεί ποια θα είναι η πραγματική πτώση της διαφήμισης και στη συνέχεια θα ξεκινήσει ο νέος κύκλος «εκκαθαρίσεων» προσωπικού στα Μέσα, και μια μεγάλη μάχη επιβίωσης, μεταξύ των επιχειρήσεων που έχουν προ το παρόν  διασωθεί. Η εκτίμηση είναι πως τουλάχιστον στην τηλεόραση θα υπάρξει ένα ακόμη λουκέτο.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: