7.6.12

Η ατζέντα των Μέσων στις εκλογές





Άργησαν να ξυπνήσουν τα Μέσα Ενημέρωσης και να δουν την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ.  Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τη διαφορά των αναφορών στους 3 πολιτικούς αρχηγούς, Α. Σαμαρά, Α. Τσίπρα και Ε./ Βενιζέλο, πριν και μετά τις εκλογές, όπως προκύπτει από την έρευνα της MatrixMeedia για  το ειδησεογραφικό περιεχόμενο ελληνικών τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών  από τις 10 Απριλίου μέχρι και τις 28 Μαΐου 2012. Η έρευνα καλύπτει τις αναφορές στα πρόσωπα, χωρίς να τις αξιολογεί σε θετικές ή αρνητικές.


Ποια ήταν λοιπόν η ατζέντα των ΜΜΕ πριν και μετά τις εκλογές της 8ης Μαϊου. Η  MatrixMedia κατέγραψε  σε ραδιόφωνο  και  τηλεόραση) 155.352 ονομαστικές αναφορές στους πολιτικούς αρχηγούς. Προεκλογικά οι αναφορές (50,5%)επικεντρώθηκαν στους Α Σαμαρά (26,3%)  και Βενιζέλο  (24,2%), ενώ στον Α. Τσίπρα υπήρχαν μόλις 10% αναφορές. Κοινώς η παρουσία του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ήταν σε υποβαθμισμένη σε σχέση με τα αρχηγούς των δύο κομμάτων που συγκρότησαν την κυβέρνηση Παπαδήμου Μετεκλογικά, οι αναφορές στο Α. Σαμαρά υποχώρησαν στο 22,2%, ο Α. Τσίπρας ανέβηκε στο 22%, ενώ η μείωση για τον Ε. Βενιζέλο ήταν μικρή στο 19,5% .

Οι αναφορές στα πολιτικά κόμματα (10 Απριλίου -28 Μαΐου ) έφτασαν  τις  188.053.  Προεκλογικά το ποσοστό των συνολικών αναφορών που καταγράφηκαν για την ΝΔ (25,5%)και το ΠΑΣΟΚ (34,1%) ήταν ιδιαίτερα υψηλό (59,6%).  Μετεκλογικά εμφανίζεται μείωση των ποσοστιαίων αναφορών της ΝΔ (22,6%), του ΠΑΣΟΚ (25,4%) και του ΚΚΕ (7,7% από 9,7%)  από τα κόμματα τα οποία εξασφάλισαν την παρουσία τους στη Βουλή. Ανέβηκαν  οι αναφορές στο ΣΥΡΙΖΑ στο 25,7% από 10,3% , αλλά και στη Χρυσή Αυγή στο 5,2% από 3,5%.

Δεν υπάρχουν σχόλια: