23.7.10

Τα χρόνια πριν την πτώση

Οι απολύσεις στα ΜΜΕ συνεχίζονται κανονικά . Στο επίκεντρο των ημερών βρίσκεται ο Πήγασος, ενώ ήδη η «Ελευθεροτυπία» έχει ανακοινώσει ένα πρόγραμμα περικοπών Η μείωση της διαφημιστικής δαπάνης, ως αποτέλεσμα της μείωσης της κατανάλωσης , που επιβάλει η αύξηση της φορολογίας , πνίγουν τα Μέσα όπως και την υπόλοιπη κοινωνία. Είναι το πρώτο στάδιο της κρίσης σε ένα προβληματικό , πλην πλούσιο κλάδο, αυτό των Μέσων ενημέρωσης , με τις απολύσεις προσωπικού , τις μειώσεις μισθών και τα λουκέτα να είναι προ των πυλών.


Με τα σημερινά δεδομένα, το 2007, έτος πυρκαγιών αλλά και επανεκλογής Καραμανλή φαντάζει πλέον ως μια εξαιρετική χρονιά για τα media. Το σύνολο της διαφημιστικής δαπάνης βρισκόταν στα 2.652.662 ευρώ με τα περιοδικά να συγκεντρώνουν το 1.047.493 ευρώ, την τηλεόραση 939.840 ευρώ, τις εφημερίδες 499.732 ευρώ και το ραδιόφωνο, 165.982 ευρώ. Κανείς δεν φανταζόταν αυτό που σήμερα ακόμη δεν έχουμε βιώσει, κανείς δεν σκεφτόταν ότι η Ελλάδα θα υπέγραφε Μνημόνιο με το ΔΝΤ. Η συνολική διαφημιστική δαπάνη , το 2008 τη χρονιά που χτυπήθηκε η οικονομία των ΗΠΑ από τα στεγαστικά δάνεια, η συνολική διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε ελαφρώς στα 2.667.528 ευρώ, με τα περιοδικά να έχουν το μεγαλύτερο τμήμα της, με 1.113.270 ευρώ , την τηλεόραση να υποχωρεί στα 860.708 ευρώ , τις εφημερίδες να χάνουν έδαφος στα 478.568 ευρώ και το ραδιόφωνο αντιθέτως να κερδίζει πόντους και να φτάνει τα 214.982 ευρώ.

Το 2009 πτώση ξεκίνησε ,με τη διαφημιστική δαπάνη να υποχωρεί κατά 450 χιλ. ευρώ στα 2.209.719 ευρώ. Τα περιοδικά προσγειώθηκαν ανώμαλα στα 889.814 ευρώ, η τηλεόραση έπεσε στα 711.964 ευρώ, οι εφημερίδες στα 441.750 ευρώ και το ραδιόφωνο υποχώρησε στο επίπεδο του 2007 , με 166.193 ευρώ.




** Να μπορούν να ανταλλάσσουν «πόρους» εντός ομίλων , όπως το «απασχολούμενο προσωπικό» ή αλλά και να συγκεντρώνονται οι άδειες σε ένα όμιλο , ζητάει η ΕΙΤΗΣΕΕ σε επιστολή τους προς υπουργούς της κυβέρνησης , σύμφωνα με το «Ποντίκι»! Η ένωση των τηλεοπτικών σταθμών ζητάει επίσης μείωση του αγγελιοσήμου κατά το ήμισυ, κ.α. .


**Νέα μετοχική σύνθεση για τη Focus , μετά και τη διαγραφή της από το Μητρώο Επιχειρήσεων Ερευνών Ραδιοτηλεοπτικής Αγοράς, λόγω της συμμετοχής της Civitas. Στην εταιρεία μετέχουν από τις 12 Ιουλίου οι, Πολυξένη Κούρτογλου 71%, ΠαρασκευήΤσάμη 15%, Γιώργος Καποδίστριας 9%, και Άννα Καραδημητρίου 5%.

**Επιστρέφει το Big Brother , αυτή τη φορά στον Alpha. Το πρώτο reality game στην ιστορία της ελληικής τηλεόρασης επιστρέφει στον τηλεοπτικό σταθμό της Κάντζας από τον Οκτώβριο, προσφέροντας ως έπαθλο 200.000 ευρώ στο νικητή


Short stories

Η κουλτούρα του οχετού

Στην αρχή ήταν οι εκδότες που επέβαλλαν ένα καθεστώς λογοκρισίας. Απλώς οι ειδήσεις «δεν χωρούσαν» και «δεν δημοσιεύονταν ποτέ. Η κατάσταση αυτή έφερε τη νέα φουρνιά αποκαλυπτικών και μή εφημερίδων που είχαν από τις ειδήσεις που πέταγαν οι άλλοι, ως και ιστορίες που δεν είχαν συμβεί ποτέ. Ήταν όμως ωραίες ιστορίες. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και κυρίως η δυνατότητα της ατομικής έκφρασης έβαλε και άλλους στο παιχνίδι της δημοσίευσης. Στην περίπτωση των ενημερωτικών blogs κυριάρχησαν οι δημοσιογράφοι οι οποίοι με δυσκολία θα μπορούσαν να γράφουν σε μια κανονική εφημερίδα, τόσο εξαιτίας της ικανοτήτων τους , όσο και των θεμάτων που δημοσίευσαν. Ανυπόστατα ψεύδη και κατηγορίες, εκβιασμοί και προσωπικές επιθέσεις, ιδιωτικές ιστορίες που βγήκαν στον αέρα, δημιούργησαν μια άλλη κουλτούρα και μια μυθολογία, πως τα blogs δημοσιεύουν αυτά που οι άλλοι κόβουν. Και εδώ πρόκειται για μισή αλήθεια. Αυτά τα θέματα συνήθως δεν θα δημοσιεύονταν στις εφημερίδες, διότι ο νόμος για τις αγωγές που έχει εξελιχθεί σε κανονική βιομηχανία θα τα έκοβε ως δυσφημιστικά. Η ανωνυμία του Διαδικτύου όμως επιτρέπει σε επιχειρηματίες και δημοσιογράφους να κινούνται ανώνυμα με την πρόφαση της σύγκρουσης δημοσιεύοντας οχετούς εναντίον των αντιπάλων τους. Αυτό βέβαια δεν είναι καινούριο για την ελληνική δημοσιογραφία που στη διαδρομή της έχει να επιδείξει πολλά γυμνά ως μέσο πολιτικής πίεσης και εκβιασμού. Τις γυμνές φωτογραφίες της Δήμητρας Παπανδρέου, είτε τις περιπτύξεις των Ζαχόπουλου- Τσέκου. Στην πραγματικότητα υπάρχει μια «συμμαχία των προθύμων»: ανθρώπων που αυτοπροσδιορίζονται ως δημοσιογράφοι και γεμάτοι ενθουσιασμό εξαπολύουν ριπές κατά πάντων σε διαφορετικό τόνο, ανάλογα με το Μέσο. Λίγο και προσεκτικά σε ραδιόφωνο, τηλεόραση και εφημερίδες, χωρίς κανένα δισταγμό, όταν χρησιμοποιούν τα ανώνυμα blogs.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Βασιλη το σημερινο "Short stories" εγραψε! Συνεχισε ετσι.