9.6.09

Η πολιτική δεν είναι δείγμα μέτρησης!

Η παθογένεια των μετρήσεων αποκαλύφθηκε πλήρως την περασμένη Κυριακή. Τα μέσα ενημέρωσης έχοντας θεοποιήσει τις προβλέψεις των εταιρειών δημοσκόπησης παγιδεύτηκαν από τις εκτιμήσεις των αναλυτών και στη ροή των δεδομένων από το υπουργείο εσωτερικών. Επί της ουσίας τη βραδιά των εκλογών υπήρξαν 3 αποτελέσματα εκ των οποίων μόνο ένα ήταν πραγματικό. Οι εταιρείες μίλησαν για διαφορά 6% μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στις 7.00 το απόγευμα, μέχρι και την τοποθέτηση του πρωθυπουργού, η απόσταση ήταν στο 2,5% και η τελική διαφορά ήταν στο 4,2%...

Είναι προφανές πως υπήρξε ένα επικοινωνιακό παιχνίδι, από την κυβέρνηση που ελέγχει το μηχανισμό του κράτους για τη διατήρηση της ήττας με δεδομένη την αποχή του 50%. Όμως στον πυρήνα της αμφισβήτησης βρέθηκαν οι ίδιες οι μετρήσεις και ο τρόπος με τον οποίο εισήλθαν στην πολιτική ζωή. Το κόμμα των οικολόγων πρασίνων, αλλά και η άνοδος του ΛΑΟΣ είναι η καλύτερη ένδειξη πως οι ερωτώμενοι άλλα απαντούσαν και άλλα έκαναν αμφισβητώντας αυτούς που ρωτούσαν.

Τα τελευταία χρόνια μικρές ομάδες δείγματος καθορίζουν τις ζωές πολλών ανθρώπων . Τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων θεωρούνται πολιτικά θέσφατα με βάση τα οποία λαμβάνονται οι αποφάσεις, τα δε ΜΜΕ , απόλυτα εξαρτημένα από τις δικές τους έρευνες της απήχησής τους, αδυνατούν να αντιληφθούν την κοινωνική ρευστότητα και το εύρος της συνολικής αποδοκιμασίας. Είναι η στιγμή για τις εταιρείες και τα μέσα που να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους , διότι οι διαρροές πλέον στο δείγμα είναι μεγάλες, σε παραλίες και Internet .


«Ντέρμπι» ξανά

«Αν πάνε όλα καλά , την Τετάρτη 17 Ιουνίου θα είμαστε ξανά μαζί” έγραφε ο Κ. Γκόντζος στο τελευταίο φύλλο του «Derby» προαναγγέλλοντας την επανέκδοσή του. Στο νέο εκδοτικό σχήμα θα συμμετέχουν ακόμη , και οι, Κ. Τσαγκαράκης. Κ. Πιτιακούδης, Χ. Κοντός, Σ. Κούμπης και Δ. Ράλλης. Έτσι το Derby μεταφέρεται από την «Κρας» και την «Ντέρμπυ αθλητικές εκδόσεις» (Γ. Τράγκας) στην «Della» (Α. Δελλατόλας) στην επόμενη εταιρεία...

Ποσοστό 22,4% συγκέντρωσε το Mega τη βραδιά των εκλογών (18.00-01.00) αναφέρει το κανάλι σε ανακοίνωσή του. Ο ΑΝΤ1 κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 16,8% και το ALTER ήρθε τρίτο με 11,8% .Alpha και Star διέκοψαν νωρίτερα τη μετάδοση , ενώ η ΝΕΤ σημείωσε ποσοστό 12,6%.

Δεν προτίθενται να κάνουν άμεσα αλλαγές στο «Φίλαθλο» λένε στον Ταύρο. Η σχετική νύξη για τη βελτίωση κυρίως της εμφάνισης της εφημερίδας έγινε , δίχως όμως να υπάρξει κάποια άλλη συζήτηση άμεσα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν θα υπάρξουν άλλες εξελίξεις .

Short Stories

Το δύσκολο αυτή την εποχή είναι να στηθεί μια μοντέρνα έξυπνη αθλητική εκπομπή. Η τελευταία που είχαμε παρακολουθήσει στην ελεύθερη τηλεόραση ήταν, πριν από πολλά χρόνια η «Αθλητική Κυριακή» των Πανούτσου- Καρπετόπουλου. Έκτοτε επικράτησε η μετριότητα, η ακατάσχετη φλυαρία, το κλείσιμο στο μάτι στις ομάδες, οι δημοσιογράφοι που δεν πετύχαιναν παίχτη στην περιγραφή οι εκπρόσωποι των ομάδων και η μιζέρια της τηλεδιαιτησίας.** Στο Διαδύκτιο και η Olesports στη διεύθυνση http://www.olesports.blogspot.com. **Σχέδια για τηλεοπτικό σταθμό και από τη Λάμψη. Το πρόγραμμα είναι έτοιμο, ο τρόπος μετάδοσης αναζητείται. **Ο Γ. Τράγκας μετά τη μετακίνησή του από το Real ( Ν. Χατζηνικολάου- Α.Γ. Κουρής) στο Flash (Λαυρεντιάδης- Κυριακίδης) εμφανίστηκε στο πάνελ του ΑΝΤ1, αφήνοντας το Alter, από το οποίο έκανε ένα πέρασμα ο Ν. Κακαουνάκης. **Χωρίς αρχισυντάκτη η ταυτότητα του «Έψιλον» που κυκλοφόρησε χθες , μετά και την αποχώρηση του Χ. Μπλέτα. **Απόψε, στις 21.00, ο Λάκης Λαζόπουλος, έρχεται στον Alpha, στον πρώτο σατυρικό απολογισμό των ευρωεκλογών. **Η Σίσσυ Χρηστίδου, θα παρουσιάζει το reality του Alpha , «Αγρότης μόνος ψάχνει…».**Γενέθλια για τη «City Press» . Έκλεισε 6 χρόνια, ξεπέρασε τα 1.400 φύλλα βελτίωσε την αλλαγή της έντυπης έκδοσης και έκανε αλλαγές στο site της (www.citypress.gr) ** **Μέτρηση του Internet από την AGB Nielsen Media Research. σε συνεργασία με την Nielsen online εδώ και μια βδομάδα Οι δύο εταιρείες παρέχουν την υπηρεσία μέτρησης επισκεψιμότητας διαδικτυακών τόπων Market Intelligence η οποία βασιζόμενη στην διεθνώς τυποποιημένη μεθοδολογία “page tagging” θα επιτρέπει «στους εκδότες, τους ιδιοκτήτες των sites και τις διαφημιστικές εταιρείες να έχουν κοινό σημείο αναφοράς» .

Δεν υπάρχουν σχόλια: