31.3.09

Τσίπρας : Το σκάνδαλο των αδειών

ΕΛΛΑΔΑ

Με το Βασίλη Κουφόπουλο

Ως εξαιρετικά σκανδαλώδες θεωρεί το καθεστώς της αδειοδότησης των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών ο πρόεδρος του ΣΥΝ, Αλέξης Τσίπρας. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην τηλεόραση του Σκάι και το «Χρηματιστήριο των media», ο Α. Τσίπρας μεταξύ άλλων ανέφερε πως το «μεγάλο πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι ακόμη και σήμερα οι Κυβερνήσεις προσπαθούν να κρατάνε αυτή τη σχέση και να έχουν αυτή τη διασύνδεση με τα συγκροτήματα του Τύπου και των ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης κυρίως, μέσα από το παιχνίδι της αδειοδότησης, το οποίο είναι εξαιρετικά σκανδαλώδες κατά την εκτίμησή μου» «Οι συχνότητες οι τηλεοπτικές και οι ραδιοφωνικές είναι δημόσιο αγαθό και θα έπρεπε με ένα τρόπο αυτό το δημόσιο αγαθό να το μοιράζει με Δίκαιο τρόπο το κράτος και όχι να το δίνει αντιπαροχή, ή να το κρατάει ως μέσο εκβιασμού με τους διάφορους καναλάρχες, ή μιντιάρχες» συνέχισε ο πρόεδρος του ΣΥΝ .

Για τις ευθύνες του τότε ενιαίου Συνασπισμού, που ενέκρινε την είσοδο, χωρίς κανόνες των ιδιωτών στην τηλεόραση, ο Α. Τσίπρας απάντησε πως τότε ...ήταν 16 ετών και πως τότε το κόμμα που αποτελούνταν από το ΚΚΕ και την Ελληνική Αριστερά είχε δεχθεί έντονη κριτική «Όχι ότι δεν υπήρχε και πιο πριν η διαπλοκή. Πριν έπαιζαν πολύ μεγάλο ρόλο τα εκδοτικά συγκροτήματα. Αλλά με τη δυνατότητα των συχνοτήτων σε ιδιώτες, νομίζω ότι άλλαξε τελείως το παιχνίδι, σημείωσε ο Α. Τσίπρας και περιέγραψε την εξάρτηση του πολιτικού λόγου, από τον τηλεοπτικό « Έχουμε μπει στη λογική της ατάκας, το οποίο καμία φορά ακουμπάει όλους μας ανεξαρτήτως προθέσεων. Διότι σκέφτεται ο πολιτικός όταν βγαίνει να κάνει δηλώσεις, ότι 15 δευτερόλεπτα θα παίξουν το βράδυ στις ειδήσεις, προσπαθεί να συμπυκνώσει το λόγο του στα 15 αυτά δευτερόλεπτα»


«Είναι πρόβλημα το αγγελιόσημο»

Μια από τις τελευταίες φράσεις του Νίκου Χατζηνικολάου στο συνέδριο για την κρίση στα ΜΜΕ που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής χθες , περί αγγελιοσήμου, ήταν η από τα λίγα που αξίζει κανείς να θυμάται. «Είναι πρόβλημα το αγγελιόσημο» υποστήριξε ο Ν. Χατζηνικολάου και δεν πρέπει οι δημοσιογράφοι να έχουν κάποια ειδικά προνόμια. Επί της ουσίας ήταν ο μόνος που σήκωσε το γάντι , στη φράση του προέδρου της ΕΔΕΕ, Μανώλη Pαπαπολύζου, ο οποίος απευθυνόμενος στο πάνελ ποιος έχει πρόβλημα με το αγγελιόσημο, αποφεύγοντας ο ίδιος να πάρει θέση , επικαλούμενος την ανακοίνωση των αριστερών παρατάξεων για το θέμα. Παράλληλα , η μοναδική αναφορά για το καθεστώς εργασίας έγινε από τον Κώστα Κιμπουρόπουλο, εκ μέρος του ΑΝΤ1 ο οποίος και δήλωσε πως «η προστασία της απασχόλησης στα ΜΜΕ είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα».

Η συζήτησε εστιάστηκε για τον τρόπο που τα δελτία ειδήσεων παρουσιάζουν με υπερβολές την κρίση. Η θέση που εκφράστηκε μέσα από την έρευνα που έγινε από το ΣΕΔΕΑ, μεταξύ των στελεχών της αγοράς είναι πως οι διαφημιζόμενοι για να διαφημιστούν θέλουν «ένα καθαρό περιβάλλον», όπου η κρίση θα παρουσιάζεται με «μέτρο» χωρίς υπερβολές» αλλιώς πανικοβάλλονται οι καταναλωτές και εν αγοράζουν προϊόντα . Ο Θωμάς Γεράκης, διευθύνων σύμβουλος της MARC, παρουσιάζοντας την έρευνα υποστήριξε πως ο τρόπος που εμφανίζεται η κρίση, «είναι σαν τα Μέσα να πυροβολούν το πόδι τους» . Ο Πέτρος Κωστόπουλος, με την ιδιότητα του προέδρου της ΕΙΙΡΑ είπε πως «η δολοφονία των Μέσων , είναι η αυτοκτονία των brands» αναφερόμενος στη διάθεση για την περικοπή της διαφήμισης από τις μεγάλες εταιρείες, ενώ στον αντίποδα ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, πρόεδρος του συνδέσμου διαφημιζομένων, σημείωσε πως δεν υπάρχει περιορισμός της διαφήμισης., αλλά συγκράτηση των δαπανών. Ο Μανόλης Παπαπολύζος σημείωσε πως η κρίση προς το παρόν είναι «ψυχολογική, μετά το καλοκαίρι και αν σημειωθεί κάμψη στον τουρισμό «θα είναι πραγματική».

**Συμμετέχει και η ΕΣΗΕΑ στην απεργία των ΓΣΕΕ –ΑΔΕΔΥ την Πέμπτης, η οποία αρχικά είχε κηρύξει 3ωρη στάση εργασίας . Στη μακροσκελή της ανακοίνωση μεταξύ άλλων αναφέρεται πως «την Παρασκευή 27 Μαρτίου, το Γενικό Συμβούλιο της ΠΟΕΣΥ, (μέλη της οποίας είναι η ΕΣΗΕΑ, η ΕΣΗΕΜΘ, η ΕΣΗΕΠΗΝ, η ΕΣΗΕΣΘΕ και η ΕΣΠΗΤ) ενέκρινε την κήρυξη 24ωρης απεργίας από το Δ.Σ. της ΠΟΕΣΥ για την Πέμπτη 2 Απριλίου, στην οποία όπως είναι φυσικό καλούνται και συμμετέχουν όλοι οι δημοσιογράφοι.»

Short Stories
Σε αναζήτηση αγοραστή η ιδιοκτησία του Λάμψη . Για τα επόμενα δύο χρόνια οι αγώνες του Ισπανικού Πρωταθλήματος θα μεταδίδονται από το Σκάι και το conn x TV . **Στις 7 Απριλίου το νέο –μετά τη θεατρική παράσταση- επεισόδιο του «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» με το Λάκη Λαζόπουλο. **Το 67% της V+O Communication θα περάσει εκ νέου στους Θ. Βαρβιτσιώτη και Γ. Ολύμπιο από την International Marketing & Sales Group Plc (IMSG).
**Tο δεύτερο τεύχος της εφημερίδας της «Mad in Μetrο» κυκλοφορεί στις αρχές Απριλίου. Παράλληλα την Παρασκευή αναμένεται να κυκλοφορήσει στα περίπτερα, το ανανεωμένο Nitro.

Δεν υπάρχουν σχόλια: