4.9.12

Συρρικνώνεται η διαφήμιση στα έντυπα



«Βουτιά στο κενό»  και για  τη διαφήμιση σε εφημερίδες και περιοδικά . Σύμφωνα με  τα στοιχεία  της Media Services , τα οποία και επικαλείται στον  απολογισμό εξαμήνου του ο ΔΟΛ, η διαφήμιση σε εφημερίδες και περιοδικά το α’ εξάμηνο του 2012 κατέγραψε μείωση 36%  στη συνολική διαφημιστική δαπάνη (σε ονομαστικές τιμές), και  οποία διαμορφώθηκε σε 293 εκατ. ευρώ έναντι 458 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2011. Η διαφημιστική δαπάνη προς τις εφημερίδες μειώθηκε κατά 31%  σε 113,1 εκατ. ευρώ το α ́εξάμηνο του 2012 έναντι 164,4 εκατ. ευρώ το 2011) και προς τα περιοδικά κατά 39% (180,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2012 έναντι 293,8 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2011).


Ο ΔΟΛ με τη σειρά του παρατηρεί πως  η “σημαντική συρρίκνωση της αγοράς διαφήμισης οδήγησε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα αρκετές εταιρείες του διαφημιστικού κλάδου σε παύση εργασιών με αποτέλεσμα τη δημιουργία σειράς επισφαλειών και την προσωρινή αποσταθεροποίηση της διαφημιστικής αγοράς”  “Οι εξελίξεις αυτές διατήρησαν σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο την πίεση τόσο στις πωλήσεις διαφημιστικού χώρου και χρόνοι όσο και στα σχετικά έσοδα, την τιμολογιακή και την πιστωτική πολιτική, αλλά και τους όρους είσπραξης των απαιτήσεων” .
Αντίστοιχες ήταν και οι απώλειες στις κυκλοφορίες των εφημερίδων, αφού το τσεκούρι της Τρόικα στους μισθούς και τις συντάξεις περιόρισε τη διπλανάγνωση των εφημερίδων, παράλληλα με την αναζήτηση δωρεάν ειδήσεων από το Internet. Έτσι η μέση κυκλοφορία των εφημερίδων το α ́εξάμηνο του 2012 κατέγραψε απώλειες  7,5% στα κυριακάτικα φύλλα και 25% στα απογευματινά  απογευματινών εφημερίδων κατά 25%.



**Απρόσμενα θετικοί, οι μήνες Ιούλιος και Αύγουστος σε διαφημιστικά έσοδα για την ελληνική τηλεόραση. Απομένει η πορεία του Σεπτεμβρίου για να διαπιστωθεί το τελικό εύρος των ζημιών για τις τηλεοπτικές εταιρείες του κλάδου

Δεν υπάρχουν σχόλια: