Η αγορά των ΜΜΕ συνεχίζει την καθοδική της
πορεία, που ξεκίνησε με νέες απώλειες στην τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη στο
πρώτο δίμηνο κατά 2,26%. Η ανακοπή που παρατηρήθηκε προς το τέλος του 2014,
ήταν για λίγο μικρής διάρκειας, αφού στη συνέχεια η μείωση στην κατανάλωση
επιβάρυνε και άλλο τα έσοδα.
Συνοπτικά η εικόνα έχει ως
εξής για τους πρώτους δύο μήνες του Νέου Έτους. Η τηλεόραση φαινομενικά
καταγράφει άνοδο κατά 21,12% στα 104 εκατ. ευρώ, όμως εδώ περιλαμβάνεται και η
προσθήκη του ειδικού φόρου τηλεόρασης κατά 20%.
Τα περιοδικά έχουν μείωση κατά
12.91% στα 31 εκατ. ευρώ, οι εφημερίδες
πτώση 18,73% στα 26 εκατ. ευρώ,
ενώ το ραδιόφωνο είναι στο ίδιο επίπεδο με ασθενική άνοδο 0,58% στα 10 εκατ.
ευρώ.
Το κύριο πρόβλημα είναι η
φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία έχει αντανάκλαση στη σημαντική
μείωση της κατανάλωσης και κατά συνέπεια στη διαφημιστική δαπάνη σε όλες τις
κατηγορίες media. Από την αρχή της χρονιάς όμως έχουμε 3 παράγοντες
που συμπιέζουν περισσότερα τα Μέσα. Η προεκλογική περίοδος, ήταν ένα «σήμα»
για την περικοπή των διαφημιστικών
κονδυλίων. Ο ειδικός φόρος στην
τηλεόραση είναι ένα ακόμη σοβαρό εμπόδιο στην αγορά, εφαρμοζόμενος σε
λάθος χρόνο. Και τέλος η μείωση της ρευστότητας στην αγορά, κάνει τους πάντες
επιφυλακτικούς, να «κουμπώνονται» ακόμη περισσότερο. Με αυτά και με αυτά τα media οδεύουν προς την
«κόκκινη γραμμή»....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου