20.3.15

Αναζητούνται οι διαφημίσεις!



 Η αγορά των ΜΜΕ συνεχίζει την καθοδική της πορεία, που ξεκίνησε με νέες απώλειες στην τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη στο πρώτο δίμηνο κατά 2,26%. Η ανακοπή που παρατηρήθηκε προς το τέλος του 2014, ήταν για λίγο μικρής διάρκειας, αφού στη συνέχεια η μείωση στην κατανάλωση επιβάρυνε και άλλο τα έσοδα.


Συνοπτικά η εικόνα έχει ως εξής για τους πρώτους δύο μήνες του Νέου Έτους. Η τηλεόραση φαινομενικά καταγράφει άνοδο κατά 21,12% στα 104 εκατ. ευρώ, όμως εδώ περιλαμβάνεται και η προσθήκη του ειδικού φόρου τηλεόρασης κατά 20%.  Τα περιοδικά  έχουν μείωση κατά 12.91% στα 31 εκατ. ευρώ, οι εφημερίδες  πτώση 18,73% στα  26 εκατ. ευρώ, ενώ το ραδιόφωνο είναι στο ίδιο επίπεδο με ασθενική άνοδο 0,58% στα 10 εκατ. ευρώ. 


Το κύριο πρόβλημα είναι η φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία έχει αντανάκλαση στη σημαντική μείωση της κατανάλωσης και κατά συνέπεια στη διαφημιστική δαπάνη σε όλες τις κατηγορίες media. Από την αρχή της χρονιάς όμως έχουμε 3 παράγοντες που συμπιέζουν περισσότερα τα Μέσα. Η προεκλογική περίοδος, ήταν ένα «σήμα» για  την περικοπή των διαφημιστικών κονδυλίων. Ο ειδικός φόρος στην  τηλεόραση είναι ένα ακόμη σοβαρό εμπόδιο στην αγορά, εφαρμοζόμενος σε λάθος χρόνο. Και τέλος η μείωση της ρευστότητας στην αγορά, κάνει τους πάντες επιφυλακτικούς, να «κουμπώνονται» ακόμη περισσότερο. Με αυτά και με αυτά τα media οδεύουν προς την «κόκκινη γραμμή»....

Δεν υπάρχουν σχόλια: