17.2.15

Ο ειδικός φόρος δυσκολεύει την TV



Ο ειδικός φόρος τηλεόρασης επέστρεψε στην πλέον δύσκολη στιγμή της τηλεοπτικής αγοράς. Η προηγούμενη συγκυβέρνηση κατάφερε να αφήσει  την υπογραφή της και εκτός από τα κενά που έχει αφήσει στη μετάδοση του ψηφιακού σήματος, επανέφερε και τον ειδικό φόρο τηλεόρασης.  Αν και οι συναρμόδιοι υπουργοί είχαν τη δυνατότητα, για άγνωστο λόγο δεν υπέγραψαν τη συνήθη τροπολογία που πάγωνε το φόρο για την επόμενη χρονιά, αφήνοντας τον για την επόμενη κυβέρνηση.


Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου με εγκύκλιο του υπουργείου οικονομικών, η απόδοσή του μετατέθηκε για τον Ιανουάριο του 2016, σε μια προσπάθεια να διορθωθεί η κατάσταση. Καθώς όμως ο νόμος είναι σε ισχύ, η τιμολόγηση των διαφημίσεων γίνεται πλέον με την επιβάρυνση του κόστους του 20%. Εξού και η τεκμαρτή διαφημιστική δαπάνη εμφανίζεται, τον προηγούμενο μήνα, να είναι αυξημένη κατά 30,93% στα 52 εκατ. ευρώ, έναντι 40 εκατ. ευρώ το Ιανουάριο του 2014.


Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως αντιπολίτευση είχε καταγγείλει τη “χαριστική” πολιτική να εξαιρούνται οι τηλεοπτικοί σταθμοί από τον επιπλέον φόρο, ο οποίος αντιστοιχεί σε 20% ανά διαφήμιση.  Ο φόρος τώρα “κληρονομήθηκε” στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η οποία επιχειρεί μια νέα προσέγγιση στη λειτουργία των ΜΜΕ ζητώντας την εφαρμογή της νομοθεσίας. Οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις δυσανασχετούν με την επιπλέον επιβάρυνση και αφήνουν να εννοηθεί πως μπορεί να προχωρήσουν σε απολύσεις του προσωπικού για να καλύψουν τις απώλειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: