Δεν υπάρχει φως στο βάθος του τούνελ
για την τηλεόραση. Τα λεφτά που
μπαίνουν στα ταμεία των τηλεοπτικών
σταθμών μειώνονται, ενώ μέσα στο τοπίο της ύφεσης και των νέων σκληρών μέτρων
δεν διαφαίνεται άνοδος της καταναλωτικής δαπάνης που θα μπορέσει να
ενισχύσει τους σταθμούς. Οι όποιες ελπίδες υπάρχουν
μεταφέρονται στην επόμενη δόση της Τρόικα, κάπου μέσα στο Νοέμβριο εφόσον η
Ελλάδα εξασφαλίσει θετική έκθεση από
τους ελεγκτές της. Αν οι τράπεζες δεν δανείσουν τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις
τότε ακόμη και μεγάλα κανάλια θα κινδυνεύσουν.
Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με τα
στοιχεία της Media
Services η ονομαστική
διαφήμιση στην τηλεόραση υποχώρησε στο πρώτο εξάμηνο του 2012 στα 239
εκατ. ευρώ, όταν το ίδιο διάστημα του
2011 ήταν στα 290 εκατ. ευρώ, το εξάμηνο του 2010 στα 337 εκατ. ευρώ και το
2009 στα 351 εκατ. ευρώ. Αυτή η απώλεια των 50 εκατ. ευρώ μέσα σε ένα χρόνο
αντιστοιχεί περίπου στα ανάλογα έσοδα
ενός καναλιού, όπως το Star!Κι όλα αυτά ενώ
έκλεισε και το Alter...
Προβλήματα θα έχει όπως φαίνεται και η
ΕΡΤ από την πολιτική της κυβέρνησης και της Τρόικα. Η αφαίρεση του 25% του
ανταποδοτικού τέλους θα αφαιρέσει 75 εκατ. ευρώ
προκειμένου να δοθούν, σε μια ιδιωτική εταιρεία τον ΛΑΓΗΕ ΑΕ, είναι εκτός λογικής, και αφαιρεί τα χρήματα αυτά
από την οπτικοακουστική αγορά και τις θέσεις εργασίας. Αν η ΕΡΤ, ως ΔΕΚΟ,
κληθεί να μειώσει και το κόστος
λειτουργίας της κατά 20%, τότε η συρρίκνωσή της είναι δεδομένη.
**Στη μάχη του ανταγωνισμού της θεαματικότητας το Mega στο πρώτο εξάμηνο διατήρησε την πρώτη θέση με 22,4% στα μερίδια τηλεθέασης
με άφθονες επαναλήψεις και ελληνικά και τούρκικα σίριαλ. Ο ΑΝΤ1 είναι δεύτερος
με 17,4% ακολουθώντας την ίδια πολιτική
τρίτος ο Alpha
με 12,3%, στο
10,6% το Star, με 8,1% η ΝΕΤ
(λόγω εκλογών και Mundial), στο 7,5% ο Σκάι
και στο 3,2% η ΕΤ1.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου