8.7.11

«Μεσοπρόθεσμη» πτώση 19,6%



Συνεχίζεται η πτώση στη διαφημιστικά δαπάνη.  Οι αναλυτές που εκτιμούσαν πως ο Ιούνιος θα ήταν ένας  καταστροφικός μήνας, εξαιτίας της αβεβαιότητας στο οικονομικό και το πολιτικό πεδίο, με το δίλλημα «μεσοπρόθεσμο ή δραχή» , επιβεβαιώθηκαν. Σύμφωνα με τα στοιχεία  της Media services  , οι απώλεις  των ΜΜΕ σε διαφημιστικά έσοδα να φτάνουν τα 19,6% για τον κλάδο και τις εφημερίδες, να σημειώνουν πτώση 29,89% , το ραδιόφωνο 21% και η τηλεόραση 17,4%.  Είναι άλλη μια ένδειξη πως τα media βουλιάζουν, εξαιτίας όχι μόνο της ύφεσης, αλλά και της άποψης σε τμήμα της κοινωνίας , πως δεν είναι πλέον απαραίτητα  για την ενημερωσή της.

 
Αναλυτικά, η ονομαστική διαφημιστική δαπάνη ανήλθε σε 157.379.852 ευρώ και στο πρώτο εξάμηνο του έτους  σε 832.671.449 (-17,8%) . Οι τηλεοπτικοί σταθμοί συγκέντρωσαν 55.496.453 ευρώ (- 14,05%) τον Ιούνιο και  συνολικά στο εξάμηνο 291.470.367 (-13.67%) . Είναι όμως χαρακτηριστικό πως μετά από πολύ καιρό ο ΑΝΤ1 πέρασε στην πρώτη θέση με 15,8 εκατ.  ευρώ και ποσοστό 28,5%, έναντι 15,3 εκατ. ευρώ  του Mega ( 27,6%) Ο  Alpha συγκέντρωσε  10,3 εκατ. ευρώ (18,6%) το Star 8,7 εκατ. (15,7%) και το Alter έχοντας κυρίως ενημερωτικό πρόγραμα  4,1 εκατ ευρώ (7,5%).

Η πτώση συνεχίζεται και στους άλλους κλάδους.  Τα περιοδικά κατέγραψαν τπώση τον Ιούνιο κατά 17,4% συγκεντρώνοντας διαφήμιση ύψους 57.311.171  ευρώ. Το πραγματικό  σοκ είναι στις εφημερίδες όπου η μείωση  ανέρχεται σε 29,89%, σε σχέση με τον Ιούνιο του 2010 και  τα συνολικά έσοδα του μήνα σε 34.162.987 ευρώ. Τέλος, η ονομαστική διαφημιστική δαπάνη στο ραδιόφωνο ανήλθε σε 10.409.240 ευρώ  με πτώση 21% πλην όμως τα στοιχεία δεν είναι συγκρίσιμα αφού είχαν αποχωρήσει από τη μέτρηση ορισμένοι ραδιοφωνικοί σταθμοί.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: