Αναζητείται φόρμουλα για τις περιγραφές ! Τα προβλήματα που δημιουργούνται από τη διαχείριση των αγώνων, με αποκορύφωμα το ντέρμπι , αλλά και τις βίαιες επιθέσεις προέδρων και οπαδών εναντίον των δημοσιογράφων, επαναφέρει το ζήτημα. Η ΕΡΤ, από τότε που επανήλθε στη λογική του ανταγωνισμού χρεώθηκε σειρά μεροληπτικών μεταδόσεων τα τελευταία χρόνια, ενώ ισχυρή κριτική έχει δεχθεί και η Nova.
Μπορεί η ένταση στο πρωτάθλημα να είναι υψηλή, όμως για να προστατευθεί το άθλημα και για να δημιουργηθεί ένα αξιόπιστο τηλεοπτικό προϊόν φαίνεται να είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός κώδικα δεοντολογίας για τις μεταδόσεις. Ο κώδικας αυτός μπορεί να βασίζεται στην ευρωπαϊκή εμπειρία και θα προκύψει μετά από διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως είναι τα τηλεοπτικά δίκτυα, οι ομάδες , η διοργανώτρια αρχή και οι δημοσιογράφοι. Υπάρχει η άποψη πως αν λειτουργούσε ενιαία η κεντρική διαχείριση των δικαιωμάτων με τη συμμετοχή όλων των ομάδων θα μπορούσε το σύστημα να λειτουργήσει καλύτερα και οι κανόνες να είναι κοινά αποδεκτοί από το σύνολο των ομάδων.
Ως σήμερα τα μέτρα που έχουν ληφθεί είναι η διακοπή των εκπομπών τηλεκριτικής σε nova και ΕΡΤ, και η προσπάθεια από πλατφόρμα της συνδρομητικής τηλεόρασης να μην «ανακυκλώνει» τη μιζέρια. Η οδηγία προς τους δημοσιογράφους της nova είναι να διατυπώνουν την άποψη τους για την αμφισβητούμενη φάση, όμως να μην την «ανακυκλώνουν» στη συνέχεια του αγώνα, ως βασικό του χαρακτηριστικό. Από την άλλη στην ΕΡΤ, δεν φαίνεται να υπάρχει άλλη οδηγία, εκτός από την τήρηση των ίσων αποστάσεων, ενώ στην περίπτωση του ντέρμπι, για την επίμαχη φάση με το γκολ του Κατσουράνη, δεν υπήρχε άλλη γωνία λήψης , εξαιτίας των περικοπών και στον αριθμό των καμερών.
Το κοστολόγιο της «Αθλητικής Κυριακής»
Πόσο κοστίζει ένα επεισόδιο της «Αθλητικής Κυριακής» της περιόδου Ταγματάρχη –Παπαγεωργίου; Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται για το σύνολο της περιόδου (2010-11) , σύμφωνα με την ΕΡΤ σε 412.801,80 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το κόστος ανά εκπομπή προϋπολογίζεται πως θα ανέλθει σε 11.400 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), εκ των οποίων οι μεγαλύτερες ημε
ρήσιες δαπάνες είναι ύψους 3.770 ευρώ για τους έξι δημοσιογράφους που ανά την Ελλάδα , κάνουν την περιγραφή , ενώ δίνονται άλλα 3.750 ευρώ για τη μετακίνηση 15 φορητών συνεργείων. Για ενοικιάσεις διαφόρων μέσων η ΕΡΤ δίνει 450 ευρώ για τα έξοδα υποδοχής ,και φιλοξενίας των καλεσμένων προϋπολογίζει 370 ευρώ. Κι ακόμη άλλα 130 ευρώ για τις δαπάνες της παραγωγής όπως είναι το καθαριστήριο για τα ρούχα, κι άλλα 30 ευρώ για μοντάζ δύο ωρών, όταν η ΕΡΤ δεν προλαβαίνει να καλύψει τις ανάγκες της εσωτερικά.
Short stories
**Η βία του ντέρμπι καθυστερεί τη συζήτηση για τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Το ζήτημα της κεντρικής διαχείρισης και ειδικά των δικαιωμάτων του Ολυμπιακού αναμένεται να συζητηθεί μετά την αποκατάσταση της ηρεμίας στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Τότε θα γίνει και η αποτίμηση των ζημιών.
**Το τέταρτο κατά σειρά πόρισμα για την περίοδο του Χρήστου Παναγόπουλου στην ΕΡΤ παραδόθηκε χθες από τους ελεγκτές δημόσιας διοίκησης στο υπουργείο Πολιτισμού. Το πόρισμα , σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες αναφέρεται στην ανάθεση του Φεστιβάλ Τραγουδιού στην εταιρεία «Backstage» και στον εορτασμό των 70 χρόνων της ΕΡΑ.
**Νέα περικοπή κατά 10% στις αποδοχές των εργαζομένων της ΕΡΤ αναδρομικά από τον Ιανουάριο του 2011.
**Η κυβέρνηση έχει τον πρώτο λόγο στην τηλεόραση. Η έρευνα πολιτικής πολυφωνίας του ΕΣΡ (2010), επί συνόλου 5.700 ειδήσεων δείχνει πως η χρονική έκθεση του ΠΑΣΟΚ ως ποσοστό επί του συνολικού χρόνου της πολιτικής ειδησεογραφίας κυμαίνεται από 49,7% στον ALPHA και 52,1% στο ALTER, έως 59,0% στη ΝΕΤ και 62,7% στο Σκάι.
** Για τη ΝΔ ισχύει το αντίθετο, καθώς παρουσιάζει «υποέκθεση σε σχέση με το κοινοβουλευτικό της ποσοστό σε όλα ανεξαιρέτως τα κεντρικά δελτία ειδήσεων, φτάνοντας έως και 20,1%».
**Νέα 24ωρη απεργία (Πέμπτη) στο Alter και 48ωρη (Πέμπτη-Παρασκευή) στο "Χρηματιστήριο", κήρυξε η ΕΣΗΕΑ.
**Επαναπροβάλλεται αυτό το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου (17:00) στο National Geographic Channel, το υποψήφιο για Όσκαρ ντοκιμαντέρ των Sebastian Junger και Tim Hetherington ‘Restrepo’.
**Κωμική σειρά για το (virtual) Αμερικανικό Ποδόσφαιρο στο FX Channel (Nova, Conn-x TV, On Telecoms). Το ‘The League” κάνει πρεμιέρα στις 4 Μαρτίου (22.20)και περιγράφει τις σχέσεις φίλων και συγκάτοικων που κυνηγάνε πάση θυσία τη νίκη στον playstation . Η σειρά, βρίσκεται ήδη στον τρίτο κύκλο στην Αμερική.
4 σχόλια:
"Από την άλλη στην ΕΡΤ, δεν φαίνεται να υπάρχει άλλη οδηγία, εκτός από την τήρηση των ίσων αποστάσεων, ενώ στην περίπτωση του ντέρμπι, για την επίμαχη φάση με το γκολ του Κατσουράνη, δεν υπήρχε άλλη γωνία λήψης , εξαιτίας των περικοπών και στον αριθμό των καμερών"
..από την εμπειρία μου μπορώ να πω και να το υποστηρίξω, ότι το συγκεκριμένο γεγονός δεν έχει να κάνει με τον σχεδιασμό της τηλεοπτικής κάλυψης και με τις περικοπές.
Η γωνία λήψης του off-side είναι μία και μόνο μία.
Η συγκεκριμένη κάμερα ήταν στην σωστή θέση, απλά ο χειριστής πήρε μία λάθος πρωτοβουλία να κλείσει τον φακό(zoom)για να έχει καλύτερο πλάνο στο γκόλ, από ότι ένα γενικό πλάνο.Είναι καθαρό ανθρώπινο λάθος.
Το κόστος παραγωγής θα ήταν υcηλότερο, αν υπήρχαν τα βοηθήματα του off-side (virtuals), αλλά και πάλι στην συγκεκριμένη περίπτωση όυτε αυτά θα είχαν αποτέλεσμα, μιας που τα virtuals βασίζονται στο πλάνο που έχει εκείνη τη στιγμή η κάμερα του off-side.
Νίκος
Αν υπήρχε κάμερα από την απέναντι πλευρά θα υπήρχε η δυνατότητα για ένα επιπλέον πλάνο.
Δεν χρειάζεται manual. Ψυχραιμία χρειάζεται στην αντιμετώπηση προβλημάτων της στιγμής. Πιστευω πως οι δύο σχολιαστές της ΕΡΤ δεν είχαν την πείρα για να αντιμετωπίσουν το βάρος τέτοιων καταστάσεων. Προσπάθησαν να κρατήσουν ισορροπίες, αλλά με καθυστέρηση. Ισως άλλος ρεπόρτερ με περισσότερη εμπειρία (τριβή σε γεγονότα μεγάλης σημασίας) να τα έβγαζε πέρα χωρις άλλες συνέπειες. Με άλλα λόγια φάνηκαν "λίγοι" για να διαχειριστούν τόσο βάρος. Το ίδιο και οι πιο πάνω από αυτούς. Οσον αφορά την κάμερα: Δεν είναι μόνο το μηχάνημα. Ειναι και ο χειριστής και ένας επί πλέον βίντεομαν, που θα καταγράφει τις εικόνες της κάμερας και ο ρυθμηστής εικόνας κι ένα μικρόφωνο χώρου παραπάνω κ.ο.κ. Συνεπώς αυξάνεται το κόστος παραγωγής και μετά θα φωνάζουν πρόεδροι , υπουργοί κλπ. Το ένα φέρνει το άλλο, με άλλα λόγια. ΑΝΤΩΝΗΣ
Θα απαντήσω στον φίλο με την τοποθέτησης κάμερας απέναντι. Φίλε μου σε διαβεβαιώ ότι οι θέσεις για κάμερες απέναντι είναι συγκεκριμένες.
Θ αμπει ή κάτω στην μέση του γηπέδου ή πάνω στην μέση. Θέση για κάμερα απέναντι στο offside δεν υπάρχει.
Και στις 2 περιπτώσεις θα είχαν ακριβώς το ίδιο πλάνο με τις κάμερες 2 9κοντινό από πάνω) και 3 (κοντινό από κάτω)
Επιμένω χωρίς να έχω κανένα συμφέρον ότι είναι καθαρό ανθρώπινο λάθος.
Για τον φίλο που αναφέρει για ανικανότητα διαχείρησης δεν θα απαντήσω γιατί είναι θέματα που δεν
με ενδιαφέρει.
Με ενδιαφέρει μόνο το τεχνικό κομμάτι.
Επίσης ο/οι ρυθμιστής/ες, ο/οι βιντεομάν/μεν και ο ηχολήπτης είναι μέσα στο αρχικό budget της παραγωγής. Για να ζητηθούν έητρα άτομα πρέπει η παραγωγή να είναι επιπέδου τελικού champions league, πράγμα που δεν μπορούσε να κάνει η ΕΡΤ
Σε ευχαριστώ,
Νικος
Δημοσίευση σχολίου