1.10.10

15 ιδέες για την αντιμετώπιση της κρίσης

Διατυπώνουμε εκ νέου , τις 15 ιδέες προτάσεις, οι οποίες μπορούσαν να λειτουργήσουν προληπτικά, πριν ξεσπάσει το τσουνάμι. Τώρα χρειάζεται ένα νέο πακέτο ιδεών.

1.Απόσυρση της ΕΡΤ από τη διαφημιστική αγορά, εφόσον λαμβάνει ανταποδοτικό τέλος και κρατική επιχορήγηση. Δημοσίευση ξεχωριστών λογαριασμών, με τα έσοδα από διαφήμιση και ανταποδοτικό τέλος για τις δαπάνες της των προηγούμενων ετών.
2. Κατάργηση της δεύτερης μισθωτής απασχόλησης σε ΜΜΕ. Η δεύτερη εργασία, μόνο με δελτίο παροχής υπηρεσιών
3.Κατάργηση των απευθείας προσλήψεων δημοσιογράφων στα γραφεία Τύπου , γραφεία υπουργών, ΕΡΤ και τις λοιπές υπηρεσίες του δημοσίου . Η τοποθέτηση τους να γίνεται με διαγωνισμό με βάση επαγγελματικά (πτυχία , γλώσσες ) και κοινωνικά κριτήρια (ανεργία με διαφανείς διαδικασίες) ανάρτηση στο Internet όλων των φάσεων της διαδικασίας . Η πρόσληψη σημαίνει αυτόματα πως ο δημοσιογράφος δεν μπορεί να εργαστεί σε ΜΜΕ.

4.Υποχρεωτική δημοσιοποίηση της λίστας εργαζόμενων δημοσιογράφων άνευ αιτήματος ενώσεων από τη γενική γραμματεία Τύπου, , και από τα αρμόδια υπουργεία, ΔΕΚΟ, κ.α.

5.Στην περίπτωση της οποιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης των ΜΜΕ, υπό τη μορφή δανεισμού ή εγγυήσεων, η επιχείρηση απαγορεύεται να προχωρήσει σε απόλυση, ή απομάκρυνση προσωπικού. Η παραβίαση του όρου να τιμωρείται με φυλάκιση του διευθύνοντος συμβούλου.
6.Κεντρική διαχείριση της κρατικής διαφήμισης με τη θέσπιση του κανόνα ίσος αριθμός καταχωρήσεων με διαφορετικό τιμολόγιο ανάλογα με την κυκλοφορία. Η γενική γραμματεία Τύπου που θα έχει την ευθύνη είναι υποχρεωμένη να αποφασίζει για την αναγκαιότητα της καμπάνιας, τον ανάδοχο, και να παρουσιάζει αναλυτικά στοιχεία στο Διαδύκτιο για το κόστος κάθε διαφήμισης , με παράλληλη κατάργηση των επιστροφών
7.Πιστοποίηση κυκλοφοριών : Δημιουργία γραφείου πιστοποίησης κυκλοφορίας Ειδικά για τις δωρεάν εφημερίδες, θέσπιση οριζόντιου ελέγχου στον πραγματικό αριθμό των φύλλων που τυπώνονται, με την αναζήτηση όχι μόνο του αρχικού τιμολογίου, αλλά και του πιστωτικού που συνήθως εκδίδεται στη συνέχεια.
8.Πιστοποίηση μετρήσεων : Ανάθεση στο ΙΟΜ του ελέγχου όλων των μετρήσεων (αναγνωσιμότητα, ακροαματικότητα, θεαματικότητα ) Σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια έκδοση πραγματικών στοιχείων μέτρησης της διαφημιστικής δαπάνης.
9.Κεντρική διαχείρισης της προμήθειας χάρτου. Μια τιμή για όλες τις εφημερίδες.
10.Μείωση κατά 50% του τέλους χρήσης συχνοτήτων των τηλεοπτικών σταθμών όσο διαρκεί η κρίση .
11.Έκδοση αναλογικών και ψηφιακών αδειών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών
12.Συμφωνία τιμής μεταξύ των εκδοτών για την απόσυρση από τις προσφορές των ταινιών που επιβαρύνουν με τεράστιο κόστος τις εταιρείες. Θέσπιση κανόνων για προσφορές που έχουν άμεση συνάφεια με το εκδοτικό αντικείμενο. (πχ ντοκιμαντέρ)
13.Ασφάλιση στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ των εργαζομένων στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ με παράλληλη επιβολή αγγελιοσήμου.
14.Κανόνες διαφάνειας στην παροχή οικονομικής βοήθειας από την ΕΣΗΕΑ , στα μέλη της, με την ανάρτηση των σχετικών προϋποθέσεων στην ιστοσελίδα της όπως και των απολογιστικών στοιχείων , με τη δεδομένη προστασία του απορρήτου.
15.Υποχρεωτική ανάρτηση των πρακτικών του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ και του ΕΣΡ στο Internet

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο κ. Κουφόπουλε! Μου άρεσε πολύ η ιδέα 13!

Μου αρέσει γιατί είστε σωστός και δίκαιος και δε θέλετε το σινάφι σας να επιβιώνει εις βάρος ΟΛΩΝ των υπόλοιπων πολιτών - καταναλωτών!!!

Θα υπογράψετε παρακαλώ μια επιστολή που ετοιμάζω για να μπει «καπελόσημο» σε όλες τις λοιπές συναλλαγές που δεν έχουν αγγελιόσημο προκειμένου να επιδοτούνται όλα τα ταμεία εργαζομένων;

Καθόλου κακή ιδέα ε; Τι καλό να πληρώνουν άλλοι για σένα!

Περιμένω να μου πείτε για να σας στείλω την επιστολή. Πρώτο όνομα θα σας βάλω στους υπογράφοντες :-)


ΥΓ1: Τελικά ξεχάσατε εκεί στο ΣΚΑΪ τη σκανδαλάρα του MPEG-2 από την ΕΡΤ;;; Μα είναι δυνατόν κοτζάμ ΕΡΤ να μεταδίδει σε MPEG-2 που πιάνουν ΟΛΟΙ ΟΙ ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΔΕΚΤΕΣ και με απείρως καλύτερη εικόνα από την ψευδο-MPEG-4 της digea; Ντροπή στην ΕΡΤ!!! Μείωση τώρα στα τέλη συχνοτήτων των άπορων καναλαρχών (ιδέα 10) και επιβολή δια της βίας αγοράς MPEG-4 δεκτών για να κινηθεί η αγορά με διαφημίσεις δεκτών για να πάρει αγγελιόσημο το ταμείο μας!!!!!

ΥΓ2: Για να μη ξεχνιόμαστε, το Βατοπέδι ΔΕΝ είναι σκάνδαλο. Το είπε ο ΣΚΑΪ! Τρέχουν οι τηλεθεατές - ακροατές να ανταλλάξουν τα ακίνητά τους με λίμνες. Πληροφορίες λένε πως τα φερέφωνα του σταθμού είναι ήδη είναι σε συμβολαιογράφους για τον ίδιο λόγο...

Καλό Σ/Κ

Βασίλης Κουφόπουλος είπε...

Γράφω επώνυμα , ενώ σχολιάζετε ανώνυμα.
Απαντώ στο σχόλιο σας περί αγγελιοσήμου:

Το καλύτερο από όλα θα ήταν να αναλάβουν την ασφάλιση των εργαζομένων τους , οι ιδιοκτήτες των Μέσων.Στην περίπτωση των εφημερίδων , δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, ενώ οι δημοσιογράφοι έχουν εισφορές από το μισθό τους . Συνολικά όμως ο καταναλωτής που αγοράζει τα προϊόντα πληρώνει για την ασφάλεια και τη σύνταξη δημοσιογράφων και εκδοτών. Είμαστε αλήθεια έτοιμοι να αλλάξουμε το καθεστώς αυτό , χωρίς να κλείσουν τα περισσότερα φύλλα; Και αντίστροφα. Όσοι εργάζονται στο Internet πρέπει να είναι εκτός ασφαλιστικής κάλυψης;

Επιπροσθέτως ως φορολογούμενος πληρώνετε και άλλα χρήματα για τη βιομηχανία του Τύπου, όπως για παράδειγμα την επιδότηση για την μεταφορά του σε απομακρυσμένα σημεία της χώρας, ή μέσω της κρατικής διαφήμισης.

Το τέλος χρήσης συχνοτήτων, τώρα είναι στο 0,1% του τζίρου μόνο των σταθμών εθνικής εμβέλειας για τα έτη 2009 και 2010 με απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ. (οι άλλοι σταθμοί απλώς δεν πληρώνουν). Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έλαβε απόφαση να το επαναφέρει, αλλά εξαιτίας της ύφεσης στην αγορά, τώρα κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό. Η πρόταση για έκπτωση στο 50% , αντιλαμβάνεστε πως έρχεται σε σύγκρουση με την τρέχουσα πραγματικότητα.
Για τη χρήση MPEG2 ή MPEG4 η κυβέρνηση είναι που πρέπει να λάβει απόφαση και να ορίσει ποιο θα είναι το εθνικό πρότυπο. Αυτή τη στιγμή για παράδειγμα, ο καταναλωτής είναι απροστάτευτος, έναντι των δύο συστημάτων. Αυτά για το σκέλος των ΜΜΕ.
Για τις άλλες ειδήσεις που ακούτε (πχ Βατοπέδι) η γνώμη σας, όπως και όλων των ακροατών είναι σεβαστή.

Ανώνυμος είπε...

Για να είμαστε ακριβείς οι καταναλωτές δεν είναι απροστάτευτοι είναι ήδη χαμένοι. Η αλλαγή ήδη έχει γίνει οι καταναλωτές στο μεγαλύτερο μέρος τους έχουν ήδη προμηθευθεί δέκτες. Ας μην ξεχνάμε και τον ρόλο των media που θριαμβολογούσαν για την μετάβαση σε ψηφιακό σήμα υψηλής ευκρίνειας MPEG4. Κανονικά την προστασία των καταναλωτών την σκεφτόμαστε κατά την φάση σχεδιασμού της αλλαγής και ΟΧΙ όταν αυτή πραγματοποιηθεί.

Ανώνυμος είπε...

Συγνωμη ρε παιδια αλλα για να καταλαβω. Ολο το πανηγυρι γινεται επειδη βιαστικαν μερικοι και πηραν MPEG-2 decoders ενω τα ψηφιακα καναλια ηταν σε ΠΙΛΟΤΙΚΟ σταδιο?

Και πως νοειται το "μεγαλυτερο μερος τους ειναι χαμενοι" οταν η ΠΙΛΟΤΙΚΗ εκπομπη ηταν σε μερικα μονο αστικα κεντρα?

Βασίλης Κουφόπουλος είπε...

Οι τηλεθεατές είναι χαμένοι διότι οι δέκτες που διαθέτουν διότι η πολιτεία δεν έχει ορίσει ποιο θα είναι το εθνικό πρότυπο αποκωδικοποιήσης, δηλαδή αν θα είναι το MPEG-2 ή το MPEG-4 και -το κρίσιμο- ποιες υπηρεσίες θα είναι σε θέση να μεταφέρουν.

Για την ιστορία , η ΕΡΤ ξεκίνησε πρώτη με 3 κανάλια να εκπέμπουν πιλοτικά με MPEG2 και η Digea , ένα χρόνο μετά την ημερομηνία έναρξης που έδινε ο νόκος Ρουσόπουλος, βγήκε στον αέρα με MPEG-4 . Ως τώρα δεν έκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που θα ορίζει ποιο θα είναι το εθνικό σύστημα αποκωδικοποιήσης.