30.12.09

Τα ανοιχτά θέματα των ΜΜΕ

Κρατική διαφήμιση , αγγελιόσημο

Χωρίς σχέδιο , με δεκάδες «βαρίδια» εξακολουθεί να πορεύεται η αγορά των ΜΜΕ , στην πλέον κρίσιμη στιγμή της κρίσης. Η πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων των media σε 5 υπουργεία επέτεινε την ανησυχία, ενώ η αρχική δυναμική έναρξη της Επιτροπής Θεσμών και διαφάνειας περί τα ΜΜΕ , δημιούργησε προσδοκίες , χωρίς ωστόσο να υπάρχει η ανάλογη συνέχεια. Η SportDay στις μέρες που ακολουθούν θα επιχειρήσει να καταγράψει τα ζητήματα που υπάρχουν στην ατζέντα εκδοτών , δημοσιογράφων και κυβέρνησης
Μια από τις μεγάλες εκκρεμότητες είναι η διαχείριση της κρατικής διαφήμισης. Η κυβέρνηση Καραμανλή δεν κατάφερε, όπως και αυτές του Κώστα Σημίτη , να δημιουργήσουν ένα διάφανο σύστημα κατανομής της διαφημιστικής δαπάνης . Αντιθέτως δαπανήθηκαν πολλά χρήματα σε εφημερίδες με ισχνή κυκλοφορία που ανήκαν σε εκδότες με παρουσία στα παράθυρα της τηλεόρασης.
Δεύτερο μεγάλο ζήτημα είναι το καθεστώς ασφάλισης των εργαζομένων . από τη μία πλευρά οι επιχειρηματίες των ΜΜΕ ζητούν έως και την κατάργηση του αγγελιοσήμου, ή και τον περιορισμό του κατά 50% «για να τονωθεί η διαφημιστική δαπάνη» . Παράλληλα η κυβέρνηση με την πρόταση για το ασφαλιστικό προτείνει τη δημιουργία 3 ταμείων στα οποία θα ενταχθούν όλοι οι εργαζόμενοι, σχέδιο που αν εφαρμοστεί μπορεί και να σημάνει το οριστικό τέλος του καθεστώτος του αγγελιοσήμου.
Ταυτόχρονα υπάρχει ένα αίτημα από την πλευρά εκδοτών για την κατάργηση της υποχρεωτικής δημοσίευσης των ισολογισμών στον Τύπο, θέση με την οποία διαφωνεί η ΕΙΗΕΑ. Αντιθέτως καταργήθηκε το καθεστώς της διάθεσης χωρίς παραστατικά του 2% επί του τζίρου σε στελέχη των εκδοτικών εταιρειών.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

**«Tην υιοθέτηση του Α.Σ.Ε.Π., ως του μοναδικού φορέα επίλυσης των αναγκών της ΕΡΤ σε εργατικό δυναμικό» ζητάει η ΠΟΣΠΕΡΤ από την κυβέρνηση. Η ομοσπονδία ζητάει, ακόμη, «την περικοπή των προκλητικών αμοιβών» και την κατάργηση «στις προσλήψεις συνταξιούχων σε οποιαδήποτε θέση και με οποιαδήποτε μεθόδευση».

**Σε δέκα ακόμη περιοχές διατίθεται το Conn-x TV, η συνδρομητική τηλεόραση του ΟΤΕ, αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της Σε λιγότερο από 10 μήνες, η διαθεσιμότητα του Conn-x TV επεκτάθηκε πανελλαδικά, σε 60 περιοχές στο τέλος του 2009.

**Το ΑΠΕ αναζητεί τον επόμενο πρόεδρο γενικό του διευθυντή, καθώς ο Γ. Ταμπακόπουλος, παραιτείται , είναι όμως συνεπές με το ετήσιο ραντεβού της ανασκόπησης των γεγονότων. Το «Ελληνικό & Διεθνές ΑΛΜΑΝΑΚ 2010» από το ΑΠΕ κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία.

Πρωτιά Mega

Διατήρησε την πρώτη θέση θεαματικότητας το Mega στη μάχη των δελτίων ειδήσεων με 24,2% . Δεύτερο, σταθερά, το Alter με 15,8%, ενώ ο ΑΝΤ1 με 12,8% είναι τρίτος έναντι 12,6% του Star και 12,3% του Alpha

Θεαματικότητα δελτίων 2009
Δευτ- Κυρ

MEGA 24,2
ALTER 15,8
ΑΝΤ1 12,8
STAR 12,6
ALPHA 12,3
ΝΕΤ 8,7

Short Stories
Μεταξύ «ανθρωποφαγίας» και διαφάνειας υπάρχει μια ολόκληρη περιοχή που πρωτίστως η διοίκηση δεν θέλει να καλυφθεί με αποτέλεσμα η ελληνικού Τύπου δημοσιογραφία να σαρώνει τα πάντα. Η δημοσιοποίηση της λίστας με τα ονοματεπώνυμα και τις αποδοχές των υψηλά αμειβόμενων στελεχών της ΕΡΤ, ανοίγει δύο ζητήματα. Το πρώτο σκέλος της δυνατότητας δημοσίευσης των σχετικών στοιχείων , κάτι που ως τώρα απαγορεύει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Από την άλλη ζητούμενο ήταν και είναι η διαφάνεια. Και η πολιτική ηγεσία της προηγούμενης διακυβέρνησης στις σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή, ακολουθώντας σχετική απόφαση της Αρχής Προστασίας , της περιόδου της ΝΔ, έδινε μόνο συγκεντρωτικά στοιχεία για τα στελέχη που απασχολούσε , ποτέ όμως τους μισθούς που δίνονταν ανά στέλεχος. Το δεύτερο εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι η σχέση αμοιβής και απόδοσης . Η απλή -και μόνο- ανάγνωση της λίστας δείχνει πως τα χρήματα σε δημοσιογράφους, παρουσιαστές , συνδικαλιστές κ.α. και πως δεν υπήρξε κάποιο φανερό κριτήριο οικονομοτεχνικό κριτήριο σε μια εταιρεία που δήλωνε πως θέλει να είναι ανταγωνιστική. Ο Θ. Ρουσόπουλος πολιτικός προϊστάμενος της ΕΡΤ, υποστήριξε την πολιτική της διάθεσης υψηλών αμοιβών για να συγκεντρώσει τους καλύτερους της αγοράς (26.10.2005): «Αν θέλουμε σ’ ένα περιβάλλον σκληρά ανταγωνιστικό να έχουμε μια καλύτερη ΕΡΤ, τότε θα πρέπει να έχουμε ικανούς ανθρώπους στις θέσεις που την διοικούν (…) οι οποίοι θα αμείβονται με τη λογική της αγοράς» . Η πολιτική αυτή που είχε ως αποτέλεσμα της δημιουργίας μιας ΕΡΤ που δεν ήταν ούτε ανταγωνιστική , ούτε κρατική, κατέρρευσε παταγωδώς. Τώρα είναι η σειρά της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να πείσει πως διαθέτει ένα άλλο σχέδιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: