Απαγορεύει μόνο στο ραδιόφωνο και για τις γιορτές τις αναφορές στους χορηγούς!
Βόμβα μεγατόνων στην αγορά του ραδιοφώνου από την υπόδειξη του ΕΣΡ. Η αρχή ζητάει από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς σε εποχή κρίσης να σταματήσουν να μεταδίδουν τις αναφορές σε χορηγούς σε αγορά προϊόντος ειδικά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Σε μια αγορά που επλήγη από την κρίση η απόφαση του ΕΣΡ έρχεται να στερήσει τη δυνατότητα από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς να καλύψουν ένα μέρος των απωλειών τους την περίοδο των γιορτών
Το συμβούλιο επικαλούμενο το Προεδρικό Διάταγμα 100/2000 παρατήρησε τη «συχνή και συνεχή υπηρεσιών του χορηγού» κατά τη διάρκεια των εκπομπών « κατά τρόπο που παρακινεί ή ενδέχεται να παρακινήσει στη µίσθωση των συγκεκριµένων προϊόντων ή υπηρεσιών» . Έτσι ειδικά για την «εν όψει των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς» υποδεικνύει «σε όλους τους ραδιοφωνικούς σταθµούς της χώρας να µην προβαίνουν στην αναφορά των προϊόντων ή υπηρεσιών του χορηγού».
Η αλήθεια είναι πως το τελευταίο διάστημα υπήρξε υπερβολή από τις αναφορές διαρκείας στους χορηγούς των εκπομπών από δημοσιογράφους και παραγωγούς στο ραδιόφωνο. Όμως οι αναφορές αυτές «πατάνε» πάνω στις απαιτήσεις των διαφημιστικών αλλά και την ανάγκη των σταθμών να καλύψουν μέρος των χαμένων εσόδων της χρονιάς για να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας. Παράλληλα , οι ραδιοφωνικοί σταθμοί επί της ουσίας ακολουθούν την πρακτική των τηλεοπτικών σταθμών που ενόψει της υιοθέτησης της οδηγία για τις οπτικοακουστικές υπηρεσίες, κάνοντας, κατ’ αναλογία του μέσου, τη λεγόμενη «τοποθέτηση προϊόντος». Οι ίδιες οι αναφορές αφορούν στην αγορά προϊόντων και δεν σχετίζονται με άλλες καταστάσεις που θα αιτιολογούσαν την ανάγκη παρέμβασης της αρχής.
**Έσοδα 146.277.163 ευρώ και κέρδη προ φόρων 14.138.910 ευρώ απέφερε στο 9μηνο ο κλάδος της συνδρομητικής τηλεόρασης της Forthnet , σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία. Τα έσοδα από την τηλεφωνία ανέρχονται σε 126.589.945 ευρώ με ζημιές 19.561.370 ευρώ.
**Νέο κύμα απολύσεων στον ορίζοντα του City. Η διοίκηση του σταθμού προτείνει από στους παλιούς δημοσιογράφους που είχαν προσληφθεί από τη Γιάννα Αγγελοπούλου να αποχωρήσουν λαμβάνοντας ως μπόνους δύο μισθούς και το ταμείο ανεργίας, διαφορετικά να αναμένουν την απόλυσή τους το επόμενο διάστημα!
**Ωραία πρωτοσέλιδα : Η «Αυγή» προχθές είχε κύριο τίτλο «Ο Άγιος Δομήνικος να βάλει το χέρι του» , ενώ το ο «Ποντίκι» παρουσίασε τη μάχη για την προεδρία στη ΝΔ ως ταινία με τίτλο «Οι διχασμένοι» , με χορηγούς επικοινωνίας , ιδιοκτήτες ΜΜΕ, εργολάβους και εφοπλιστές.
**Πανευρωπαϊκή διάκριση για την «Καθημερινή»
Η Καθημερινή της Κυριακής τιμήθηκε στον 11ο Διαγωνισμό καλύτερης σχεδιασμένης εφημερίδας στις κατηγορίες «γραφήματα» και «πρώτης σελίδας ενθέτου» Η εφημερίδα απέσπασε βραβεία για το φύλλο 11 Απριλίου 2009, εξωφύλλου τέχνης σχεδιασμένο από την art dierctor Βαλεντίνα Villegas και για το φύλλο της 30ης Αυγούστου για το γράφημα με τις φωτιές στην Αττική σχεδιασμένο από τον Πάνο Κωνσταντόπουλο.
Short stories
Η απόφαση του Σκάι και του Ολυμπιακού για τη μετάδοση του ντέρμπι μέσω του WEB TV , με ξεχωριστή παραγωγή είναι το πρώτο βήμα για την είσοδο σε μια άλλη εποχή. Και τα προηγούμενα χρόνια η Nova έδινε τη δυνατότητα για την ιντερνετική μετάδοση των αγώνων έναντι συνδρομής. Όμως ο Σκάι προχωράει στην ελεύθερη μετάδοση, έχοντας ήδη , όπως γράφαμε , από την περασμένη βδομάδα δείξει τον αγώνα Καβάλα –ΑΕΚ , την ίδια ώρα που , ο εκτός κοινής διαχείρισης Ολυμπιακός, αποφασίζει την αυτόνομη ανάπτυξη του και στη αγορά του WEB TV . Η ποιότητα της μετάδοσης θα δείξει αν όντως μπαίνουμε σε μια νέα πραγματικότητα.** Είναι κάτι περισσότερο από προφανές πως το ζήτημα της αγοράς των ΜΜΕ πρέπει να περάσει στην ευθύνη ενός πολιτικού προσώπου που θα ασχολείται κατά προτεραιότητα με το ζήτημα. Η τελευταία απόφαση του ΕΣΡ για την επί της ουσίας απαγόρευση των αναφορών σε χορηγούς, ειδικά για το ραδιόφωνο και ειδικά για την περίοδο των Χριστουγέννων- την ώρα που γίνεται «πάρτι» στην τηλεόραση δείχνει πως η αρχή παρακολουθεί την πραγματικότητα με διαφορετικό τρόπο, από όλους τους άλλους. Καλό ή κακό θα φανεί, αλλά τώρα οι σταθμοί καλούνται να ρισκάρουν για το να θα προβούν σε αναφορές προϊόντων και στη συνέχεια θα εισπράξουν πρόστιμο ή αν θα δεχθούν να χάσουν τα έσοδα τους. Τα συναρμόδια υπουργεία εσωτερικών, πολιτισμού ο γενικός γραμματέας επικοινωνίας και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ίσως θα έπρεπε να δουν και αυτή την υπόθεση. ** **Γενέθλια και για τη Lifo. Η δωρεάν εβδομαδιαία εφημερίδα του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου έκλεισε 4 χρόνια παρουσίας στην πόλη.
"Αν υπήρχε κάτι που μισούσε περισσότερο από τις συμμορίες των εργοδοτών , από τις ερωμένες των Ισπανών αριστοκρατών και από τους λαχειοπώλες (τους τελευταίους επειδή διέδιδαν την πίστη σ' έναν ψεύτικο παράδεισο) ήταν οι πουλημένοι δημοσιογράφοι: οι πιο πουτάνες από τις πουτάνες, που είχαν εισχωρήσει στο ευγενέστερο επάγγελμα του κόσμου". "Το ποδήλατο του Λεονάρντο" του Paco Ignacio Taibo II, σε μετάφραση Έφης Γιαννοπούλοy (εκδόσεις Άγρα) Μail επικοινωνίας: vaskoufo@gmail.com
4 σχόλια:
Βασίλη, ο τίτλος που χρησιμοποιείς ("Απαγορεύει μόνο στο ραδιόφωνο και για τις γιορτές τις αναφορές στους χορηγούς!") είναι, νομίζω, παραπλανητικός και αυτό γιατί η πρωτότυπη απόφαση του ΕΣΡ δεν αποκλείει ολοκληρωτικά τους χορηγούς αλλά θέτει όρια στο ποσοστό επί του προγράμματος που καταλαμβάνει η έκαστη αναφορά. Επιτρέπεται η αναφορά στον χορηγό πριν και μετά τη λήξη της εκπομπής ενώ φυσικά δεν επηρεάζονται οι εμβόλιμες διαφημίσεις και τα σποτάκια.
Νομίζω πως κι εσύ θα έχεις παρατηρήσει το φαινόμενο όπου ο παραγωγός δεν κάνει τίποτα άλλο απ' το να περιγράφει στους ακροατές το τι φοβερός είναι ο χορηγός και πόσο ...γουάου είναι τα νέα προϊόντα του κλπ. Όταν, λοιπόν, απ' τα περίπου 10-15 λεπτά ανά ώρα "καθαρό" χρόνο "ΟΝ", είναι νομίζω προφανές ότι οι πεντάλεπτες/δεκάλεπτες ελεγείες των παραγωγών για τις χαρές του χορηγού είναι μάλλον "πλύση εγκεφάλου". Και μπορείς προσωπικά να μην έχω πρόβλημα με την "πλύση εγκεφάλου" (ελεύθερη είναι η αγορά, μπορείς να πατήσεις το "off") αλλά υπάρχουν σε ισχύ συγκεκριμένα ρυθμιστικά πλαίσια για τις διαφημίσεις στα μέσα.
θα συμφωνήσω κι εγώ με τον προηγούμενο. Το ραδιόφωνο είναι μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και οφείλει να σέβεται τους ακροατές.Αλλιώς σε τί διαφέρει από το σούπερ μάρκετ.Μακάρι το ΕΣΡ να βάλει κι άλλο "χέρι" στις συντεχνίες διαφήμισης και Μέσων γιατί μπορεί να προστατεύσει ένα μίνιμουμ ποιότητας.Μπας και περιοριστούν τα κονε και οι εξυπηρετησεις σε "φίλους" των Μέσων.
Αντιλαμβάνομαι πόσο βασανιστική μπορεί να είναι η ακρόαση του πακέτου των διαφημίσεων. Όμως όταν αυτές , μαζί με τη νέα "μόδα" της υποχρεωτικής αναφοράς σε χορηγούς που επιβάλλουν οι διαφημιστικές , είναι ο κύριος τρόπος για να υπάρχουν έσοδα, και να διατηρούνται οι θέσεις εργασίας, δεν μπορώ να κλείσω τα μάτια σε αυτήν την πραγματικότητα. Μόνο τα αυτιά, ίσως.
Το ραδιόφωνο δεν είναι εργοστάσιο και οφείλει να σέβεται τους ακροατές. Άν κάποιος δέχεται να διατηρεί την θέση του με τον όρο να διαφημίζει (και με τη φωνή του)προιόντα,έχει ήδη χάσει την αξιοπιστία του και την αξιοπρέπειά του.Γι'αυτό επειδή τον αντιμετωπίζουν σαν παπαγαλάκι διαφημίσεων, είναι καλο - για το καλό όλων να μπαίνει μπροστά το συμφέρον των ακροατών, αλλιως το επόμενο σταδιο θα είναι να ακούμε μονο διαφημήσεις και playlist.Και τοτε πάνε και οι θέσεις και όλα.Συμβαίνει ήδη σε ένα βαθμό
Δημοσίευση σχολίου