28.2.09

Ο γόρδιος δεσμός της κρίσης

ΕΛΛΑΔΑ

Με το Βασίλη Κουφόπουλο

Κρίση και αλλαγές καθορίζουν τη μελλοντική εικόνα των Μέσων στην Ελλάδα. Η είσοδος του RTL , κατά 66,66% στον ραδιοτηλεοπτικό όμιλο Alpha είναι ένα γεγονός που αλλάζει τις ισορροπίες στην τηλεοπτική αγορά. Ο Alpha θα επενδύσει στην ψυχαγωγία , με τηλεπαιχνίδια, αφήνοντας το πεδίο των αθλητικών προγραμμάτων και των σειρών, αλλάζοντας συνεπώς και το κόστος παραγωγής των προγραμμάτων. Το γεγονός πως ένας μεγάλος όμιλος ΜΜΕ μπαίνει στα ελληνικά media , δημιουργεί εγρήγορση και στους άλλους παίκτες. Την ίδια ώρα για διαφορετικούς λόγους, ο Β. Ρέστης απέκτησε διπλή συμμετοχή στο ΔΟΛ άνω του 20% και στο Mega με 5%, και οι Λ. Λαυρεντιάδης και Π. Κυριακίδης στον Πήγασο με 12,5%

Η οικονομική κρίση γίνεται αφορμή για να τεθούν τα αιτήματα. Οι διαφημιζόμενοι σε συνεργασία με τηλεοπτικούς σταθμούς ζητούν τη μείωση του αγγελιοσήμου στο 10% από 20% που είναι σήμερα, ενώ στην ατζέντα μπαίνουν και άλλα θέματα, όπως η υποχρέωση της δημοσίευσης ισολογισμών στις εφημερίδες, , το 2% του «μαύρου χρήματος» , ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιείται το ανταποδοτικό τέλος, οι όροι χρηματοδότησης των δημοτικών ραδιοφωνικών σταθμών, αλλά και η ψηφιακή αδειοδότηση. Και ακόμη ο τρόπος που κατανέμεται σε πανελλαδικό δίκτυο η κρατική διαφήμιση.

Όλα αυτά δημιουργούν ένα εκρηκτικό τοπίο με δεδομένο πως λέγεται πως τα χρήματα δεν υπάρχουν , αλλά κάπου είναι κρυμμένα και παλιές και νέες ηγεσίες έχουν τη δική τους ατζέντα...

Η λύση της δημοπράτησης των αδειών

Ένα νέο ψηφιακό χάος είναι εφικτό. Οι κυβερνήσεις έχοντας κοντόφθαλμη λογική , εδώ και 20 χρόνια δεν κατάφεραν να δώσουν άδειες στους τηλεοπτικούς σταθμούς, ενώ η αντίστοιχη διαδικασία του ραδιοφώνου ήταν μάλλον τραγελαφική, όταν σταθμοί, όπως η Λάμψη αναγκάστηκαν να κλείσουν. Η νέα διακυβέρνηση έκανε τα προηγούμενα 5 χρόνια μια ωραία τρύπα στο νερό σε αυτό τον τομέα, επιτρέποντας μόνο τη νομιμοποίηση της παράλληλης κατοχής πολλών ραδιοφωνικών σταθμών ή δύο τηλεοπτικών

Τώρα, όπως φάνηκε και στην τελευταία ημερίδα της ΕΕΤΤ το αδιέξοδο φανερώθηκε περήφανα για μια ακόμη φορά. Την ίδια ώρα που οι άλλες χώρες ολοκληρώνουν τη μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση, εμείς παρά τους χάρτες συζητούμε για το πως θα γίνει κάποια στιγμή ως το 2012, ενώ οι τηλεοπτικοί σταθμοί και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας τσακώνονται για το ψηφιακό μέρισμα , τις ψηφιακές συχνότητες δηλαδή που θα περισσέψουν !

Η λύση βέβαια είναι απλή. Για να προλάβουμε τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή χρειάζεται η δημοπράτηση των συχνοτήτων. Οι σταθμοί αντί ενός οικονομικού ανταλλάγματος για 5 χρόνια θα μπορούν να εκπέμπουν με βάση τις προδιαγραφές (δικαιώματα- υποχρεώσεις) που θα θέσει η κυβέρνηση. Με βάση αυτή την άδεια , οι σταθμοί θα έχουν το δικαίωμα να εκπέμψουν ψηφιακά, ενώ το δημόσιο θα εισπράξει ένα υψηλό τίμημα , όπως συνέβη με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας . Χρήματα στους τηλεοπτικούς σταθμούς υπάρχουν εξαιτίας των εσόδων των ιδιοκτητών από τις διαπλεκόμενες δουλειές τους. Την οργάνωση του ψηφιακού πεδίου θα πρέπει να αναλάβει μια υπηρεσία μετάβασης που θα προκύψει από τη συνεργασία του ΕΣΡ, με την ΕΕΤΤ, και του ΙΟΜ , φροντίζοντας για την ορθή κατανομή του φάσματος.

Αντιθέτως να συνεχίσει η κυβέρνηση να ακολουθεί την ίδια διαδικασία, η κατά δήλωση του προέδρου του ΕΣΡ, Ι. Λασκαρίδη» μίνι αδειοδότηση» υπέρ των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας θα καταρρεύσουν στο ΕΔΡ

**Νέο ενδιαφέρον για το Flash. Μετά το χτύπημα της πόρτας του σταθμού, από το mega , τώρα , ενδιαφέρον δείχνει το δίδυμο Λαυρεντιάδη Κυριακίδη.

**Ως τις 16 Μαρτίου καλούνται οι τηλεοπτικοί σταθμοί να υποβάλλουν προσφορές στην ΕΠΟ για τους εντός έδρας αγώνων στους οποίους θα συμμετάσχει η Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου Ελπίδων (U-21), στο πλαίσιο της προκριματικής φάσης του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος 2009- 2011, Οι αγώνες ξεκινούν στις 29/3 (Ελλάδα–ΠΓΔΜ) και ολοκληρώνονται στις 13/10 (Ελλάδα-Λιθουανία).

**Το FOXlife από 1η Μαρτίου θα είναι διαθέσιμο, χωρίς επιπλέον χρέωση στους συνδρομητές του Conn-x tv του ΟΤΕ και της NOVA.Το κανάλι, που ήδη διανέμεται στους συνδρομητές της On Telecoms από το Δεκέμβριο του 2008, θα είναι διαθέσιμο από τις πλατφόρμες αυτές από την Κυριακή. Το πρόγραμμά του καναλιού, με άξονα το ποιοτικό ψυχαγωγικό περιεχόμενο, περιλαμβάνει βραβευμένες διεθνείς σειρές σε πρώτη προβολή, σχεδόν ταυτόχρονα με την Αμερική και την υπόλοιπη Ευρώπη, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, με περιεχόμενο σχεδιασμένο αποκλειστικά για το ελληνικό κοινό, με ελληνικούς υπότιτλους. Υπενθυμίζεται ότι το FOXlife είναι διαθέσιμο χωρίς επιπλέον χρέωση και στους συνδρομητές της ON Telecoms μέχρι 31 Μαρτίου

Δεν υπάρχουν σχόλια: