ΕΛΛΑΔΑ
Με το Βασίλη Κουφόπουλο
Γιατί είναι ακριβό το ελληνικό πρόγραμμα ; Γιατί οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί είναι σε θέση να κάνουν φέτος «αθόρυβες περικοπές» στο κόστος του προγράμματος και των σειρών, όταν πέρυσι ο ΑΝΤ1 αποφάσισε να κόψει 6-7 σειρές , χωρίς να ολοκληρωθούν.
Η απάντηση έχει διπλή . Η εύκολη παρατήρηση είναι πως στις παραγωγές χωράει «πολύ αέρας» Δεν είναι τυχαία και η «πολιτική κομμωτηρίου» των καναλιών τα προηγούμενα χρόνια . Οι σταθμοί παρήγαγαν, αναθέτοντας την εκτέλεση παραγωγής σε εταιρείες , πολλά και χαμηλού επιπέδου σήριαλ , τα οποία και σταματούσαν το Νοέμβριο. Η πολιτική αυτή αν και παράλογη διότι προκαλούσε σύγχυση στον τηλεθεατή, ήταν κεντρική για τους σταθμούς, με το επιχείρημα πως ο αντίπαλος τους, ακολουθούσε αυτή την πρακτική.
Ποιος ωφελούνταν στην πραγματικότητα; Σίγουρα όχι οι ηθοποιοί οι οποίοι με εξαίρεση , μια μικρή ομάδα αστέρων, ήταν διαρκώς σε καθεστώς ανασφάλειας , αφού έπρεπε να ζητούνε περισσότερα χρήματα , καθώς ήξεραν πως αυτή θα κοπεί. Κι όσο ανέβαιναν οι απαιτήσεις της σειράς, τόσο ανέβαινε και το κόστος, αλλά όλοι ήταν ικανοποιημένοι αφού οι τηλεοπτικοί σταθμοί είχαν τις δικές τους εταιρείες συμφερόντων ώστε να μην βγαίνουν χαμένοι
Συνεπώς το δεύτερο σκέλος της απάντησης είναι στην απουσία σοβαρών δομών στο χώρο της παραγωγής. Όπως η ελληνική τηλεόραση συντηρεί 6 σταθμούς εθνικής εμβέλειας, τα 3 προγράμματα της ΕΡΤ , εκείνο της Βουλής και ακόμη έναν κομματικό, έτσι διαμόρφωσε μια χαοτική παραγωγή, χωρίς δομές και υποδομή, όπου οι ηθοποιοί ήταν το αναγκαίο κακό.
Οι ανεξάρτητοι παραγωγοί, οι οποίοι είχαν και πολιτικό λόγο εξαφανίστηκαν , ενώ οι εταιρείες που πήραν τη θέση τους στην χώρο της παραγωγής, δεν μπόρεσαν ακόμη να κάνουν το μεγάλο άλμα. Δηλαδή να επενδύσουν σε τεχνολογία και υποδομές , έτσι ώστε η σκόρπια και χαοτική βιοτεχνία κάποια στιγμή να μεταμορφωθεί σε βιομηχανία που θα γνωρίζει πόσα προϊόντα θα παράγει πόσες θέσεις εργασίας μπορεί να έχει και ποια παράπλευρά έσοδα μπορεί να συγκεντρώσει από τις νέες τεχνολογίες. Γι αυτό και 20 χρόνια μετά τα προβλήματα παραμένουν.
**Συνεργασία της «Ελευθεροτυπίας» με τη New York Times. Από την Κυριακή 8 Μαρτίου , η «Κυριακάτικη» θα προσφέρει μεταφρασμένα τα κείμενα μαζί με εκείνα της «Monde Diplomatique» . Την ίδια ημέρα θα κυκλοφορήσει και ο τηλεοπτικός οδηγός που θα αντικαταστήσει το «On Off» .
** Έντονο προβληματισμό, αλλά και επικριτικά κείμενα, τουλάχιστον στο Internet προκάλεσε η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ . Η ένωση συντακτών σε μια γενικόλογη ανακοίνωσή της κατάφερε να συσχετίσει τις τρομοκρατικές επιθέσεις εναντίον των δημοσιογράφων με τα ανώνυμα κείμενα bloger στο Διαδίκτυο “Οι επαγγελματίες δημοσιογράφοι μάχονται καθημερινά για το δικαίωμα ενημέρωσης της κοινής γνώμης” ανάφερε μεταξύ άλλων η ΕΣΗΕΑ και προσέθετε προκαλώντας γενική έκπληξη : «Αυτούς όμως διάλεξαν να απειλήσουν και να στοχοποιήσουν αόρατες οργανώσεις, αόρατοι μπλόκερς, ορατοί αρθρογράφοι»
Πρόταση Λαμπρινίδη για το Internet
Η Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε με ομοφωνία των Πολιτικών Ομάδων την Έκθεση του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ και Αντιπροέδρου της Επιτροπής κ. Σταύρου Λαμπρινίδη σχετικά με την "Ενίσχυση της Ασφάλειας και των Θεμελιωδών Ελευθεριών στο Διαδίκτυο". Η Έκθεση που αναμένεται να υιοθετηθεί από την Ολομέλεια του ΕΚ το Μάρτιο, ζητάει μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την κατάρτιση μίας "Χάρτας Θεμελιωδών Δικαιωμάτων στο Διαδίκτυο" ("Internet Bill of Rights") σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Χάρτα θα πρέπει να προστατεύει όλα τα θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών στο Ίντερνετ, με συγκεκριμένη αναφορά σε εκείνα που θίγονται περισσότερο λόγω της φύσης του διαδικτύου. Έμφαση δίνεται μεταξύ άλλων στην προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής των χρηστών, της ελευθερίας έκφρασης και συνάθροισης και της ελευθερίας του Τύπου, καθώς και στη διασφάλιση του δικαιώματος των πολιτών στην πολιτική συμμετοχή και δράση, στην εκπαίδευση και τη μάθηση και στην κατάργηση των διακρίσεων στην πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Η Έκθεση Λαμπρινίδη θα συζητηθεί σε ανοικτή ακρόαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την Πέμπτη, 5 Μαρτίου 2009, στις Βρυξέλλες. Θα παρουσιαστεί επίσης σε ανοικτή εκδήλωση το απόγευμα της Πέμπτης, 19 Μαρτίου 2009, στο Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία στην Αθήνα, με τη συμμετοχή, μεταξύ άλλων, του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Αρχής Προστασίας Δεδομένων κ. Πήτερ Χιούστινξ.
***Τρόπους διεξόδου από την κρίση αναζητούν διαφημιστές , διαφημιζόμενοι και εταιρείες ΜΜΕ . Στις 30 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, διοργανώνεται συνέδριο με τίτλο «Brands, επικοινωνία, ΜΜΕ σε κρίση;» το Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος, και την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης- Επικοινωνίας Ελλάδος και τη συμμετοχή των , ΕΙΤΗΣΕΕ , της ΕΡΤ, της ΕΙΗΕΑ, της ΕΙΙΡΑ, του ΣΕΔΕΑ και του ΣΕΠΤ και τη συνεργασία της Boussias communications .
Short stories
-Η ετήσια συναυλία του περιοδικού «Γαλέρα» πραγματοποιείται αυτή την Πέμπτη 5 Μαρτίου Κωπηλατούν με κέφι και συναίσθημα, Παύλος Παυλίδης Δημήτρης Πουλικάκος, Ελελεύ, Δανάη Παναγιωτοπούλου, Άννα Γούλα Empty Frame. Είσοδος, 15 ευρώ
-Κυκλοφορεί στα περίπτερα η έκδοση του blog, Kourdistoportokali για την εξέγερση του Δεκεμβρίου. Οι φωτογραφίες από τα γεγονότα είναι του ΑΠΕ και στην έκδοση περιλαμβάνονται συνεντεύξεις και άρθρα. Η ιδέα ανήκει στο Βασίλη Μπόνιο.
"Αν υπήρχε κάτι που μισούσε περισσότερο από τις συμμορίες των εργοδοτών , από τις ερωμένες των Ισπανών αριστοκρατών και από τους λαχειοπώλες (τους τελευταίους επειδή διέδιδαν την πίστη σ' έναν ψεύτικο παράδεισο) ήταν οι πουλημένοι δημοσιογράφοι: οι πιο πουτάνες από τις πουτάνες, που είχαν εισχωρήσει στο ευγενέστερο επάγγελμα του κόσμου". "Το ποδήλατο του Λεονάρντο" του Paco Ignacio Taibo II, σε μετάφραση Έφης Γιαννοπούλοy (εκδόσεις Άγρα) Μail επικοινωνίας: vaskoufo@gmail.com
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου