6.2.09

Το «κλειδί» της κρατικής διαφήμισης

ΕΛΛΑΔΑ

Με το Βασίλη Κουφόπουλο

Το παράδειγμα του Σαρκοζί, με το σχέδιο επιδότησης του γαλλικού Τύπου δεν μπορεί εύκολα να μεταφερθεί στην ελληνική αγορά, καθώς στη Γαλλία κυκλοφορούν πολύ λιγότερες εφημερίδες . Στην Ελλάδα μεταξύ άλλων υπάρχουν εφημερίδες που ζουν κυρίως από την κρατική διαφήμιση και τους ισολογισμούς

Η κυβέρνηση είχε στη διάθεσή της 5 χρόνια για να είχε πάρει μέτρα για να αλλάξει το τοπίο, αλλά δεν το έκανε. Το αντίθετο. Διόγκωσε το φαινόμενο πριμοδοτώντας εκδότες με χρήματα των ...άλλων, δηλαδή την κρατική διαφήμιση . Όμως υπάρχει ακόμη χρόνος. Το ζήτημα είναι ως φαίνεται η αλλαγή του συστήματος διανομής και τη μεταφορά όλων των κονδυλίων σε ένα κεντρικό λογαριασμό την ευθύνη του οποίου θα μπορεί να έχει για παράδειγμα η γενική γραμματεία επικοινωνίας , το δε έλεγχο των κατανομών θα μπορούσε να έχει ένα διευρυμένο ΙΟΜ. Ανάλογα με την απήχηση και το προφίλ των Μέσων θα διανέμεται η κρατική διαφήμιση, χωρίς τη διαμεσολάβηση τρίτων , άρα και χωρίς επιστροφές χρημάτων στο τέλος του χρόνου. Η αίσθηση είναι πως τα έσοδα για τον Τύπο θα αυξηθούν, ενώ επιτέλους ένα μέρος της κρατικής δαπάνης , θα διατεθεί και για τις αθλητικές εφημερίδες που είναι επί της ουσίας , εκτός της διαδικασίας.

Ένα δεύτερο μέτρο είναι αυτό του ελέγχου της εισφοροδιαφυγής και της φοροδιαφυγής Δεν νοείται μια επιχείρηση να εισπράττει κρατική διαφήμιση και να παρακρατά το αγγελιόσημο και να μην αποδίδει το ΦΠΑ. Στοιχειώδης και μόνο έλεγχοι σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα της ροής χρήματος θα άλλαζαν κατά πολύ την οικονομική εικόνα των Μέσων. Τρίτος τομέας παρέμβασης είναι αυτός της απασχόλησης των δημοσιογράφων στο δημόσιο τομέα. Δεν μπορεί ένας δημοσιογράφος να έχει περισσότερες της μίας θέση στο δημόσιο, μιλώντας πάντοτε για γραφεία Τύπου Γενικότερα θα πρέπει να θεωρείται ασυμβίβαστη η παροχή συμβουλών, ή η απασχόληση σε γραφεία Τύπου παράλληλα με δημοσιογραφική εργασία. Επίσης ένα ακόμη μέτρο θα μπορούσε να είναι η απαγόρευση σε συνδικαλιστικά στελέχη να λαμβάνουν έμμισθες θέσεις στο ΔΣ εταιρειών που ελέγχονται για να μην δημιουργούνται σχέσεις εξάρτησης .

**Μέτρα ενίσχυσης των εκδοτικών οίκων κατά τα πρότυπο του σχεδίου Σαρκοζί στην Ελλάδα, ζητά ο Μανώλης Μαυρομμάτης με επίκαιρη ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ο Μανώλης Μαυρομμάτης, με την ερώτησή του ζήτησε , μεταξύ άλλων να πληροφορηθεί εάν η Κομισιόν έχει αναλογιστεί τις συνέπειες από τις απολύσεις δημοσιογράφων στα ευρωπαϊκά Μέσα Ενημέρωσης, δεδομένου ότι η ύπαρξη μεγάλου αριθμού συντακτών, σε σχέση με το μέγεθος ενός μέσου παίζει καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της ποικιλομορφίας ιδεών και απόψεων. Τέλος, ρώτησε εάν η κοινοτική χρηματοδότηση των διαδικτυακών καναλιών ή και εφημερίδων γίνεται στο πλαίσιο ενός υγιούς ανταγωνισμού με τα παραδοσιακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

**Εθελούσια έξοδο με ξεχωριστές διαπραγματεύσεις προτείνει η διοίκηση του Alpha στους εργαζόμενους της . Το ύψος της εθελούσιας θα εξαρτάται από τις αποδοχές και το χρόνο εργασίας του κάθε εργαζόμενου . Σοβαρές ανησυχίες από το προσωπικού του ομίλου, καθώς θεωρούν πως η δίοικηση του Alpha δεν κατέθεσε κάποια ξεκάθαρη πρόταση.

**Ναι με τη Village Roadshow, διακοπή με την Paramount . Το Star υπέγραψε 3τές διάρκειας συμβόλαιο με τη Village Roadshow για ένα πακέτο ταινιών που περιλαμβάνει πολλές πρώτες προβολές. Παράλληλα ο σταθμός ανανέωσε την αποκλειστική συνεργασία , με τη Warner Bros για την ελεύθερη τηλεόραση με τίτλους όπως οι 300,,ενώ διέκοψε με την Paramount . Συνεχίζει όμως με την CBS/Paramount για σειρές όπως, Ομάδα NCIS , Medium , Numb3rs , και με τις Metro Goldwyn Mayer και Universal.

**Στην αγορά 170.000 κοινών ονοµαστικών µετοχών της «Καθημερινής» συνολικής αξίας 969.000 ευρώ, προχώρησε ο διευθυντής της εφημερίδας , ο Αλέξης Παπαχελάς.
**«Πλήρη ανατροπή των δεδομένων στις εφημερίδες της περιφέρειας, με την κατάργηση συλλογικών συμβάσεων των δημοσιογράφων, υπονόμευση των ασφαλιστικών Ταμείων και αδιαφανείς συναλλαγές με τους εκδότες, επιχειρεί να εισάγει με «νυχτερινή» τροπολογία η Κυβέρνηση» Στην καταγγελία αυτή προχώρησε μετά το ΣΗΠΕ και η ΠΟΕΣΥ για το ν. 3548 του 2007 που ορίζει τις προϋποθέσεις έκδοσης των περιφερειακών εφημερίδων για να πάρουν κρατική διαφήμιση. «Εφημερίδες χωρίς συντάκτες, κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, υπονόμευση των ασφαλιστικών Ταμείων είναι οι εμφανείς επιπτώσεις από την τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή η κυβέρνηση για τον περιφερειακό» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Α΄ αντιπρόεδρος της ΕΣΗΕΑ Δημήτρης Τσαλαπάτης.

**Υπάρχει η εγγυητική επιστολή θα κατατεθεί όμως με την υπογραφή της σύμβασης . Είναι η θέση της Forthnet απαντώντας στις διοχετεύσεις για τα χρήματα που θα πρέπει να καταβάλει. Η εταιρεία εξασφάλισε , σύμφωνα με πληροφορίες την εγγυητική επιστολή και θα την καταθέσει με την υπογραφή της σύμβασης της SuperLeague, υπογραμμίζουν τα στελέχη της.

Δεν υπάρχουν σχόλια: