ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΟΡΩΝ
Με τη Βασιλική Κοτζιά
Τέλος οι διαφημίσεις από τη ζώνη της υψηλής τηλεθέασης της γαλλικής κρατικής τηλεόρασης. Η περίφημη απαγόρευση που εμπνεύστηκε και ανακοίνωσε πριν από ένα χρόνο ο Νικολά Σαρκοζί, τίθεται σε εφαρμογή απόψε 5 Ιανουαρίου στις 8 Από έδώ και στο εξής, τα κρατικά κανάλια της Γαλλίας δεν θα μεταδίδουν κανένα εμπορικό μήνυμα από τις 8 έως τις 11 το βράδι. Η απόφαση έχει προκαλέσει κύμα αντιδράσεων σε όλο το πολιτικό φάσμα της Γαλλίας. Μπορεί ο ίδιος ο Σαρκοζί να απαγόρευσε τις διαφημίσεις εν ονόματι της ποιότητας, αλλά οι επικριτές του δίνουν άλλη ερμηνεία στη ρύθμιση: υποστηρίζουν ότι ο Γάλλος Πρόεδρος θέλει απλώς να κατευθύνει τα διαφημιστικά κονδύλια προς τα ιδιωτικά κανάλια και να αυξήσει την επιρροή των Ηλυσίων Πεδίων στην κρατική τηλεόραση. Άλλωστε, εκτός από την απαγόρευση των διαφημίσεων, το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπει και το διορισμό του εκάστοτε επικεφαλής της France Televisions απευθείας από τον Πρόεδρο. Σε ένδειξη διαμαρτυρίας, οι εργαζόμενοι των κρατικών καναλιών έχουν προγραμματίσει απεργιακές κινητοποιήσεις.
H βρετανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να χαλαρώσει τη νομοθεσία περί ιδιοκτησία των τοπικών ΜΜΕ προκειμένου να ενισχύσει τις τοπικές εφημερίδες και να αποτρέψει νέες μαζικές απολύσεις. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, ο νέος υπουργός επικοινωνιών της Βρετανίας, Λόρδος Κάρτερ θα προτείνει τροποποίηση του νόμου, επιτρέποντας σε εκδοτικούς ομίλους της βρετανικής περιφέρειας να εξαγοράζουν τοπικούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς και να επεκτείνουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο. Οι προτάσεις του Λόρδου Κάρτερ θα περιέχονται αναλυτικά σε έκθεση που θα δημοσιοποιηθεί μέσα στον Ιανουάριο. Η οικονομική κρίση έχει ήδη πλήξει σοβαρά πολλούς εκδοτικούς ομίλους, οι οποίοι έχουν ήδη καταφύγει στη λύση των απολύσεων και των συγχωνεύσεων των γραφείων τους.
Το BBC κέρδισε την πρώτη μάχη της τηλεθέασης για το 2009. Το Πρωτοχρονιάτικο σόου του βρετανικού δικτύου είχε μέση τηλεθέαση 37,6%, ενώ την ώρα της αλλαγής του έτους «έπιασε» 61%. Δεύτερο ήταν το ITV, το οποίο μετέδωσε εορταστική συναυλία του Elton John, αλλά προσέλκυσε μόλις το 12% των τηλεθεατών.
Ποδαρικό με περικοπές κάνει η Telegraph Media Group. Ο όμιλος αποφάσισε να μειώσει κατά 40% την αμοιβή των ανταποκριτών του στο εξωτερικό. Έτσι, από εδώ και στο εξής ο κάθε ανταποκριτής θα λαμβάνει περίπου 80 ευρώ για κάθε κομμάτι των 400 λέξεων. Η ταρίφα θα είναι ελαφρώς αυξημένη για μεγαλύτερα δημοσιεύματα. Η μείωση αυτή έρχεται μόλις λίγες εβδομάδες αφότου η Telegraph Media Group απέλυσε 50 δημοσιογράφους. Στόχος του ομίλου είναι η περικοπή των δαπανών κατά 12%.
Ανοίγει στις 6 Ιανουαρίου η αυλαία για την τέταρτη (και πιθανότατα τελευταία) σεζόν του Scrubs. Η σπιρτόζικη ιατρική σειρά «μετακόμισε» από το NBC στο ABC και θα μεταδίδεται κάθε Τρίτη. Ο δημιουργός της σειράς αποκάλυψε ότι τα πρώτα επεισόδια της σεζόν θα είναι πιο σοβαρά από ό,τι έχουν συνηθίσει οι fans. «Οι ήρωες θα πρέπει να είναι στοιχειωδώς ρεαλιστικοί για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του τηλεθεατή. Γι αυτό, τα νέα επεισόδια έχουν μικρότερη δόση τρέλας», είπε ο Bill Lawrence. Όσο για το μέλλον της σειράς, αυτό θα εξαρτηθεί από την τηλεθέαση. Πάντως το ABC προωθεί σαν τρελό το Scrubs, το οποίο μεταδίδεται και στην Ελλάδα από το MTV.
"Αν υπήρχε κάτι που μισούσε περισσότερο από τις συμμορίες των εργοδοτών , από τις ερωμένες των Ισπανών αριστοκρατών και από τους λαχειοπώλες (τους τελευταίους επειδή διέδιδαν την πίστη σ' έναν ψεύτικο παράδεισο) ήταν οι πουλημένοι δημοσιογράφοι: οι πιο πουτάνες από τις πουτάνες, που είχαν εισχωρήσει στο ευγενέστερο επάγγελμα του κόσμου". "Το ποδήλατο του Λεονάρντο" του Paco Ignacio Taibo II, σε μετάφραση Έφης Γιαννοπούλοy (εκδόσεις Άγρα) Μail επικοινωνίας: vaskoufo@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου