29.1.09

Προς ένα νέο χάρτη στα ΜΜΕ

ΕΛΛΑΔΑ

Με το Βασίλη Κουφόπουλο


Ο γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, μπροστά στην κρίση που απειλεί τα ΜΜΕ , ανακοίνωσε ένα πακέτο μέτρων ύψους 200 εκατ. ευρώ. ( Παρά μόνο συζητήσεις μεταξύ εκδοτών ιδιοκτητών τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών και κυβέρνησης.

Όμως , ίσως το 2009 να είναι έτος ορόσημο για τα ΜΜΕ . Η είσοδος του RTL στον Alpha με 66,66% επιταχύνει τις εξελίξεις. Ένας μεγάλος ευρωπαϊκός ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός μπαίνει στον ανταγωνισμό έχοντας διαφορετική αντίληψη από την πλειονότητα των τηλεοπτικών σταθμών και είναι η αφορμή για τον «εκσυγχρονισμό» τους.

Η κρίση φέρνει την επανεξέταση του κόστους και των εσόδων. Μπορεί το σχέδιο για 100 απολύσεις στον Πήγασο να μην πέρασε, όμως δεν σημαίνει πως δεν υφίστανται τέτοιες αντιλήψεις, ή σχεδιασμοί για ένα συνολικό πακέτο πρόωρης συνταξιοδότησης στα ΜΜΕ που θα συνοδεύεται με την προσέλκυση ενός εργατικού δυναμικού που θα αμείβεται μόνο με μπλοκ παροχής υπηρεσιών.

Ήδη η ΕΙΙΡΑ διαμαρτύρεται για το 8% επί του συνολικού πόρου του αγγελιοσήμου, λέγοντας ότι διατίθεται σε τρίτους που δεν έχουν εμπλοκή με τα Μέσα, ενώ διαφημιστές και διαφημιζόμενοι θα επιθυμούσαν να εξαφανιστεί, ή έστω να μειωθεί.

Στο μέτωπο της κρατικής διαφήμισης έγινε φανερό πως η διανομή της σε εφημερίδες με ελάχιστη κυκλοφορία, αποτελούσε μια πρόκληση σε βάρος των φορολογουμένων, στερώντας πόρους από τις πιο υγιείς δυνάμεις του χώρου. Ίσως η αλλαγή των κανόνων στη διανομή της κρατικής διαφήμισης με συνδυασμό με τον περιορισμό της , να ωφελούσε και την κυβέρνηση και τους σοβαρούς επιχειρηματίες

Οι νέοι παίχτες αρέσκονται λίγο και στο να διαβάζουν επικά ρεπορτάζ για τα ΜΜΕ που συγκεντρώνουν, αλλά σε λίγο καιρό θα κάνουν την αξιολόγηση των επιχειρήσεων τους. Αποδίδει η επένδυση Ρέστη για παράδειγμα σε MTV και Arrena, ή συγκατοίκηση ετερόκλητων Μέσων (Espresso, FREE, Athens News k.a.) στον υπό δημιουργία όμιλο , Λαυρεντιάδη- Κυριακίδη;

Κάθε κρίση βέβαια είναι αφορμή για μια ανατροπή . Το ερώτημα είναι για τα πρόσωπα που θα μπορέσουν όχι απλά να αντιμετωπίσουν την κρίση, αλλά να επανασχεδιάσουν το χάρτη των Μέσων.

**Πρόστιμο 20.000 ευρώ επιβλήθηκε στον «ΑΝΤ1» για την εκπομπή «Αξίζει να το Δεις» (8/10/2008) για δημοσιοποίηση στοιχείων ποινικής προδικασίας. Μειοψήφισε η Ευη Δεμίρη, που πρότεινε πρόστιμο 40.000 ευρώ.

**Το ζήτημα της υπέρβασης του διαφημιστικού χρόνου ξανά στο επίκεντρο του ΕΣΡ . «το ΕΣΡ πρόκειται να προβεί σε ένα γενικότερο έλεγχο για το κατά πόσο τηρείται ο χρόνος διαφημίσεων στα τηλεοπτικά κανάλια» δήλωσε ο πρόεδρος του Ι. Λαακαρίδης Συμπλήρωσε πως έγινε καταγγελία σε βάρος του ΑΝΤ1 για διαφημίσεις που υπερβαίνουν υπερβαίνουν τα 4 λεπτά ανά διάλειμμα και τα 12 ανά ώρα, που ορίζει ο νόμος.


**Δεν διαθέτει τηλεοπτική κάλυψη σε όλη τη χώρα , αλλά και σε μέρος του λεκανοπεδίου το Κανάλι της Βουλής. Η νομοθεσία ορίζει πως η ΕΡΤ πρέπει να διαθέσει συχνότητες για να βγαίνει το πρόγραμμα του καναλιού στον αέρα σε όλη την Ελλάδα, ενώ το Μάρτιο σχεδιάζεται να βγει στον αέρα και το ραδιοφωνικό πρόγραμμα της Βουλης. Και τα δύο ζητήματα συζητήθηκαν χθες στη συνάντηση που είχαν με τον πρόεδρο του ΕΣΡ, Ι. Λασκαρίδη ο υπουργός εσωτερικών Π. Παυλόπουλος και ο πρόεδρος της Βουλής, Δημήτρη Σιούφα.

**Καταγγελίες και για τις εκπομπές «Στιγμή της Αλήθειας» του «ΑΝΤ1» και «Πολυκατοικία» του «Μega», οι οποίες θα εξετασθούν από το Συμβούλιο στο προσεχές διάστημα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΣΡ .

**Νέα εκπομπή και νέα ιστοσελίδα για το ελληνικό MTV . Από την επόμενη Δευτέρα η ιστοσελίδα του καναλιού αποκτά νέο και περισσότερο ελληνικό περιεχόμενο και το www.mtv.gr αντικαθιστάται πλέον από τη σελίδα www.mtvgreece.gr. Ταυτόχρονα από την προηγούμενη βδομάδα προστέθηκε στο πρόγραμμα του καναλιού η ελληνική παραγωγή με τίτλο «my MTV»

Δεν υπάρχουν σχόλια: