28.11.08

Κινητικότητα , πριν την κρίση

**Δύο ακόμη πρεμιέρες στον Τύπο Αύριο Σάββατο κυκλοφορεί μαζί με τη «Metro» η πρώτη δωρεάν μουσική εφημερίδα, «Mad in Μetrο» .Η «Mad in Μetrο» είναι δημιούργημα της νέας στρατηγικής συνεργασίας της Metro, , με το Mad TV .Η «Μad in Μetro» κυκλοφορεί σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Βόλο και Λάρισα μέσω σταθερών προθηκών. Η δεύτερη πρεμιέρα είναι η διανομή του «Espuire» με το Σαββατιάτικο «Ελεύθερο Τύπο» . Ήδη ο «Τύπος της Κυριακής» διανέμει το «ET Weekly» το οποίο παράγει αποκλειστικά για την εφημερίδα η ΙΜΑΚΟ.

** «Η εταιρεία ΤΗΛΕΚΙΝΗΣΗ LOCAL TV ΑΕ είναι μοναδικός και αποκλειστικός φορέας του τηλεοπτικού σταθμού LOCAL TV (πρώην SBC) που λειτουργεί νόμιμα στην Αττική» υποστηρίζει με ανακοίνωση της η εταιρεία. . Αναφέρει ακόμη πως έχει διακόψει τη συνεργασία της με την εταιρεία VCA, με την οποία συνεργαζόταν στην παραγωγή του προγράμματος του σταθμού». Η SBC έχει προσφύγει ήδη στο ΣτΕ καταθέτοντας αίτηση ακύρωσης και αναστολής επί απόφασης του ΕΣΡ που αναγνωρίζει μόνο το Local TV ως κάτοχο της συχνότητας.

**Συνεχίζεται ο δεύτερος κύκλος σεμιναρίων ανέργων μελών της ΕΣΗΕΑ αυτή Δευτέρα, 1η Δεκεμβρίου στο ΚΕΚ Αιγάλεω, την ερχόμενη. Στον κύκλο αυτόν των σεμιναρίων δήλωσαν συμμετοχή 72 άνεργοι δημοσιογράφοι , με επιδότηση που φτάνει τα 720 ευρώ μηνιαίως, ανά άτομο.

**Άνοιξη και βλέπουμε. Οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας προσδιορίζουν την Άνοιξη ως την περίοδο των δικών τους ψηφιακών μεταδόσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αν και έχουν αυτή τη νομική δυνατότητα, από την 1η Νοεμβρίου. Αφήνουν , εξαιτίας του κόστους ανοικτό το ενδεχόμενο να συνεργαστούν με την ΕΡΤ στην υπόλοιπη επικράτεια. Όμως η ΕΙΤΗΣΕΕ ζητάει πρώτα από την κυβέρνηση να προχωρήσει στην αναλογική αδειοδότηση.

**Η μισή καρδιά της ΕΡΤ στην Κίνα βρίσκεται . Η ελληνική κρατική τηλεόραση και η τηλεόραση της Κίνας CCTV, υπέγραψαν συμφωνία ανταλλαγής προγραμμάτων ειδήσεων, συμπαραγωγής προγραμμάτων και σειρών, και ντοκιμαντέρ. Μέχρι και σήμερα το CCTV φτάνει στην Ελλάδα, μέσω του μπουκέτου της Nova .

**Ως το καλύτερο δημιουργικό ντοκιμαντέρ (Best Creative Documentary) στο πρόσφατο 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο στις 13 - 16 Νοεμβρίου 2008, βραβεύτηκε Το ημίωρο ντοκιμαντέρ «Εδώ Λονδίνο 1939-2005, Η Αρχή και το Τέλος», για την ελληνική υπηρεσία του BBC . Πρόκειται για μια εσωτερική παραγωγή του Τηλεοπτικού Σταθμού της Βουλής σε συνεργασία με τη Βιβλιοθήκη της Βουλής και σε σκηνοθεσία του Άρη Φατούρου



**Δεύτερο πακέτο ψηφιακής "αδειοδότησης" από το ΕΣΡ στην Αθήνα. Τη συχνότητα 54 καλούνται να μοιραστούν στο μέλλον, όταν και αν ξεκινήσει ψηφιακή TV , οι σταθμοί , Extra, Κανάλι 10, High Channel και Τηλεάστυ, με απόφαση του συμβουλίου που σύντομα θα δημοσιοποιηθεί, αναφέρουν σχετικές πληροφορίες.

**Ψηλά , μόνο με προσφορές

Οι «300» του Λεωνίδα έδωσαν την απάντηση τους- για λογαριασμό των Θέμου Αναστασιάδη και Τάσου Καραμήτσου- στα real σχέδια του Νίκου Χατζηνικολάου, ενώ 3 «Ράμπο» έσπευσαν σε βοήθεια της Γιάννας. Το Πρώτο Θέμα με την ταινία οι «300» (τη δείχνει και η Nova αυτές τις ημέρες ) εκτινάχθηκε στα 286.670 φύλλα από 205.000), ενώ το «Βήμα της Κυριακής» αύξησε τη δύναμή του, με προσφορές πάντοτε στα 210.050. Η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» πούλησε 152.540 φύλλα , η «Καθημερινή» 150.610 , το Έθνος της Κυριακής» 123.070 και ο «Τύπος της Κυριακής» με 3 ταινίες Ράμπο, έφτασε τα 112.100 φύλλα κερδίζοντας 22.950 αγοραστές. Η νέα εφημερίδα «Real News» των Ν. Χατζηνικολάου και Α Γ. Κουρή πούλησε 86.380 Συνολικά , η αγορά του Κυριακάτικου Τύπου κέρδισε 189.090 πελάτες- αναγνώστες καταναλωτές. Τα πολιτικά φύλλα με τα νέα DVD που κυκλοφόρησαν κέρδισαν 171.770 πελάτες και οι αθλητικές που κυκλοφορούν χωρίς προσφορές ,17.320 φύλλα.


** Αύριο τα τηλεπαιχνίδια και σειρές. Μεθαύριο η μπάλα;

Η κρίση είναι προ των πυλών στα ΜΜΕ. Στην τηλεόραση τα στελέχη υπολογίζουν πως οι απώλειες τα έσοδα από διαφήμιση θα είναι της τάξης του 15% και αναζητούν τρόπους για τον περιορισμό του κόστους. Σε αντίθεση με τις εφημερίδες, δεν γίνεται λόγος για απολύσεις , αλλά για κινήσεις περιορισμού του κόστους παραγωγής του τηλεοπτικού προϊόντος. Αναπόφευκτα Mega και ΑΝΤ1 βλέπουν ως πιο λογική κίνηση της μείωση του κόστους του τηλεοπτικού προγράμματος με περικοπές σε σειρές και τηλεπαιχνίδια ίσως και κατά 25%. Όλοι φοβούνται πως το πρώτο εξάμηνο του 2009 επιχειρήσεις και καταναλωτές θα μειώσουν δραματικά την κατανάλωσή τους , μέχρι να δουν ποιες συνέπειες θα έχει η κρίση . Συνεπώς αυτοί οι πρώτοι έξι μήνες θα είναι δραματικοί για τα media .

Οι περικοπές σε σειρές και τηλεπαιχνίδια είναι μια λογική σκέψη . Η ελληνική TV μέχρι πρότινος παρήγαγε περίπου 50 σήριαλ το χρόνο , από τα οποία μόλις ένα (ο «Ακάλυπτος, οι σειρές των Παπακαλιάτη- Καπουτζίδη, το πρόγραμμα του Λάκη Λαζόπουλου) θυμόταν το κοινό στο τέλος της περιόδου
Επίσης όλοι γνωρίζουν πως σε αυτά τα προγράμματα υπάρχει πολύς «αέρας» για όλους. Όταν μια ελληνική σειρά μπορεί να στοιχίζει στο σταθμό 100.000-12.000 ευρώ το επεισόδιο και το «Prizon Break μόλις 10.000 δολάρια , τότε δεν χωράει καμία σύγκριση .

Η αντικατάσταση , ή έστω η μείωση των σειρών και των τηλεπαιχνιδιών θα φέρει μια φθηνότερη τηλεόραση, η, σε κόστος ή και περιεχόμενο με ίσως περισσότερες ξένες σειρές, αλλά και με «φθηνές» εκπομπές κουτσομπολιού και reality από αυτές που σου κάθονται στο στομάχι. Κι όσο θα αυξάνει η οικονομική πίεση τόσο το ποδόσφαιρο θα συγκεντρώνει, ως διέξοδος το ενδιαφέρον του κοινού Όμως η αίσθηση είναι πως ήδη οι τηλεοπτικοί σταθμοί έδωσαν πολλά χρήματα για αθλητικά δικαιώματα. Είμαστε σίγουροι πως θα αντέξουν να πληρώνουν τις μεγάλες αυτές συμβάσεις, όλα τα δίκτυα;

Δεν υπάρχουν σχόλια: