19.2.15

“Στοπ” στη συγκεκαλυμμένη διαφήμιση από ΕΣΡ και ΣτΕ



Ως συγκεκαλυμμένη διαφήμιση θεωρείται η μετάδοση από α δελτία ειδήσεων ρεπορτάζ με θέμα τις πρόσφορες των εφημερίδων. Το ΕΣΡ χθες επέβαλε πρόστιμο ύψους 15.000 ευρώ στο MEGA για τη μετάδοση σχετικού ρεπορτάζ που αναφερόταν στις προσφορές του «Βήματος». Επί του θέματος έχει εκδώσει τρεις αποφάσεις το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ, ύστερα από προσφυγή του MEGA, μετά από παλαιότερα πρόστιμα που είχε επιβάλει το ΕΣΡ για ρεπορτάζ προσφορών στις εφημερίδες, «Βήμα της Κυριακής» και «Έθνος της Κυριακής».



Το ΣτΕ στις αποφάσεις του  (4536, 4538, 4539/2014) θεωρεί πως με αφορμή την είδηση για π.χ. για την επανακυκλοφορία όλης της δισκογραφίας ενός καλλιτέχνη, γίνεται παραπλάνηση του κοινού που παρακολουθεί το ρεπορτάζ και έμμεση διαφήμιση της εφημερίδας. Μάλιστα κάνει και το διαχωρισμό πως  αναφέροντας πως η περίπτωση της μετάδοσης των συγκεκριμένων ρεπορτάζ δεν περιλαμβάνονται στις συνταγματικές διατάξεις (5Α,14, και 15 του Συντάγματος) με τις οποίες κατοχυρώνεται η ελευθερία του πληροφορείν και του πληροφορείσθαι και κατά συνέπεια η δημοσιογραφική ελευθερία στην επιλογή των ειδήσεων.


Στις 3 αποφάσεις του δικαστήριο έκρινε πως η προβολή είδησης περί “πολιτιστικού” ή “καλλιτεχνικού γεγονότος”,  είναι δυνατόν να γίνει χωρίς να είναι αναγκαία η προβολή» του εντύπου, ή των τραγουδιών που περιλαμβάνονται στις προσφορές με τη μουσική των καλλιτεχνών. Κι ακόμη  πως  υπάρχει «και η συνδρομή παραπλανήσεως του τηλεοπτικού κοινού ως προς τον διαφημιστικό χαρακτήρα της παρουσίασης», καθώς αυτό συμβαίνει κατά τη διάρκεια δελτίου ειδήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: