23.3.13

“Χάθηκε η μπάλα” στη διαφήμιση το 2012




Η καταστροφή των media συνεχίζεται. Κυριολεκτικά χάθηκε  η μπάλα»  από τη λιτότητα και στη διαφήμιση, η οποία φτάνει πλέον σε οριακό επίπεδο από τα μέτρα που εφαρμόζουν Τρόικα και τρικομματική κυβέρνηση. 


Το 2012 η ονομαστική διαφημιστική δαπάνη υποχώρησε στο 1.141.141.000 ευρώ καταγράφοντας πτώση 28,4%. Μέσα σε 5 χρόνια χάθηκαν 1,5 δισ. ευρώ, καθώς το 2007 η διαφημιστική δαπάνη ήταν στα 2.652.662.000 ευρώ!  Η πτώση ξεκίνησε το 2009, όταν η διαφημιστική δαπάνη μειώθηκε στα 2.209.719.000 ευρώ, από 2.667.528.000 ευρώ το 2008. Από την υπογραφή του Μνημονίου και την εφαρμογή των μέτρων «διάσωσης της οικονομίας», η διαφημιστική αγορά υποχώρησε το 2010 στο 1.885.968.000 ευρώ και το 2011  στο 1.592.693.000 ευρώ.  Τώρα πλέον απειλεί ευθέως τη βιωσιμότητα των περισσότερων ΜΜΕ της χώρας, καθώς είναι ολοφάνερο πως με τη λιτότητα θα μειωθεί κι άλλο η κατανάλωση και συνεπώς και η διαφήμιση. 

Η απώλεια της διαφήμισης προκάλεσε , από το 2010 λουκέτα σε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς εφημερίδες και διαφημιστικές εταιρείες προκαλώντας πλήθος ανέργων και ακόμη χειρότερα ανθρώπων που δεν έχουν λάβει ούτε αποζημίωση. Η φούσκα που υπήρχε στα media έσκασε, χωρίς ωστόσο να έχουν εξαλειφθεί, οι παράγοντες που προκάλεσαν την καταστροφή. Για παράδειγμα το καθεστώς των «επιστροφών» στις διαφημίσεις εξακολουθεί να στερεί κρίσιμους πόρους από τα ΜΜΕ,  Ταυτόχρονα οι διαφημιζόμενοι εμφανίζονται να πετυχαίνουν υψηλότερες εκπτώσεις από τα Μέσα, που φτάνουν και το 70%, όταν το βιοτικό επίπεδο έχει υποχωρήσει μεσοσταθμικά κατά 30%. Κανείς δεν αισιοδοξεί πως η κατάσταση θα βελτιωθεί, αλλά έντονες διαμαρτυρίες δεν υπάρχουν. 

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

http://adf.ly/JmU30
Ενδιαφέρον θα έλεγα