20.6.12

Σε «ελεύθερη πτώση» η διαφήμιση




Σοκ και δέος από τη μείωση της ονομαστικής διαφημιστικής δαπάνης. Η διαφήμιση, ένας από τους αναπτυσσόμενους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, επηρεάστηκε  κάθετα από το Μνημόνιο το οποίο στήριξαν με ιδιαίτερο πάθος τα ΜΜΕ.


Το 2011, η ονομαστική διαφημιστική δαπάνη  έπεσε στο 1.592.693.000 ευρώ σημειώνοντας απώλειες κατά 15,6%  όταν το 2010 ήταν στα 1.885.968.000 ευρώ (-14,7%) και το 2009 στα 2.201.795.000 (-17,1%) . Οι επιπτώσεις στα Μέσα που εξαρτώνται άμεσα από τη διαφήμιση είναι  σαρωτικές σε ραδιόφωνο και τηλεόραση, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το λουκέτο στο Alter,  το οποίο ενεπλάκη στην ιστορία των «επιστροφών», αλλά και στα ταμεία τα οποία εξαρτώνται από το αγγελιόσημο το οποίο πληρώνουν οι καταναλωτές των προϊόντων.

Η ύφεση και το Μνημόνιο προκάλεσε τη μείωση κλάδων της οικονομίας που ήταν παραγωγικοί και στηρίζονταν στη διαφήμιση  και χρηματοδοτούσαν κατά πολύ τη λειτουργία των Μέσων. Οι τράπεζες που χρηματοδοτήθηκαν με βάση τη συμφωνία των  Μνημονίων μείωσαν τη δαπάνη τους  στα 28 εκατ. ευρώ (-22,6%), τα τρόφιμα στα 90,5 εκατ. ευρώ (-17,3%) τα οινοπνευματώδη  στα 10,4 εκατ. (27,.3%)  και ατ αυτοκίνητα στα 37,5% (-8,4%). Μεγάλες απώλειες υπάρχουν και από τη μείωση της διαφήμισης του δημόσιου τομέα  κατά 47,7%  στα 10,4 εκατ. ευρώ , αν και τα προηγούμενα χρόνια έγινε «πάρτι» με τα συγκεκριμένα κονδύλια. Την κατάσταση σώζει η κινητή τηλεφωνία με 119,.3 (-0,5%0 , τα απορρυπαντικά με 109,1 εκατ. ευρώ (5,8%) και τα

Δεν υπάρχουν σχόλια: