1.6.12

Να σώσουμε τον κλάδο




Η διαπλοκή των συμφερόντων, οι αποκλεισμοί των κομμάτων, οι άδειες και οι συχνότητες μπήκαν στον προεκλογικό αγώνα. Η εποχή της κατάρρευσης προσφέρεται για ξεδιάντροπη προπαγάνδα, αλλά και καταγγελίες που μπορούν να έχουν λαϊκό έρεισμα. Όμως το πρόβλημα των ΜΜΕ είναι άμεσο και χρειάζεται παρεμβάσεις  και σχέδιο για να συνέλθει ο κλάδος.


Το ζήτημα της αδειοδότησης των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών είναι κρίσιμο. Και το γεγονός ότι δεν λύθηκε ποτέ έφερε τα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα σε ένα τεράστιο αδιέξοδο. Αν δεν βάλουν λεφτά οι μέτοχοι τους στην εταιρεία κινδυνεύουν να καταρρεύσουν διότι η λειτουργία τους στηρίχθηκε σε ένα σύστημα φούσκας με διαφημιστικές εταιρείες, «επιστροφές» χρημάτων, συστήματα μέτρησης θεαματικότητας και τραπεζικά δάνεια.  Η διπλή εκλογική αναμέτρηση έχει σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των ΜΜΕ αφού η διαφήμιση εξαφανίζεται και η κατανάλωση, εξαιτίας της αβεβαιότητας περιορίζεται.

Όμως αυτό που επείγει τώρα είναι να σταματήσει η καταστροφή. Τα μέσα όπως και η κοινωνία πρέπει να αναπνεύσουν με κάθε τρόπο. Για την οπτικοακουστική αγορά ίσως είναι επιτακτική ανάγκη να αναθέσει παραγωγές από τα κέρδη της η  ΕΡΤ. Για τα αθλητικά media είναι η είσοδος των σοβαρών εταιρειών στοιχήματος και η διαφήμισή τους είναι επιτακτική ανάγκη. Για τις οικονομικές και πολιτικές εφημερίδες είναι ζήτημα επιβίωσης να μην χάσουν το δικαίωμα δημοσίευσης ισολογισμών.

Για τους εκδότες, τους δημοσιογράφους και τους εργαζόμενους της κοινωνίας προέχει η αναγνώριση του λάθους. Όχι απλώς παράγουν ένα κακό προϊόν, αλλά και για ανεξήγητους λόγους έχουν απέναντί τους την κοινωνία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: